Snabb uppdatering...

För att förvissa er om att bloggen inte är död så tänkte jag bara skriva några rader och tala om att jag lever, och mår bra.
Jag har adressändrat och bor numera i Småland... vilket känns rätt så skumt, för det fanns verkligen inte på kartan för bara några månader sedan. Jag ser väl inte direkt att min framtid ligger i Jönköping heller, men det blir bra tills vidare. Tanken är att jag här ska göra klart mina gymnasiestudier, på normal fart, och istället för att bara bli klar och få ett snabbt resultat i form av slutbetyg ska jag nu läsa om mina gamla gymnasiepoäng och försöka höja medlet. Det tar längre tid men kan vara så värt det med tanke på att möjligheten att läsa upp gamla betyg from årsskiftet är ungefär likamed noll. jag vill kunna komma in på de flesta utbildningar som jag kan tänkas vilja läsa, och det gör jag om jag höjer snittpoängen. Inte med ett medelmåtta betyg som ligger under 15 i snitt. Jaha.. så så ser det ut. jag hoppas att jag hinner ansöka och allt innan den 6e juni, annars kan det bli svårt att hinna in till höstterminen. Håll en tumme eller två?

Kärleken till mannen jag lever ihop med är stadig och trygg. Jag känner mig stark och självständig och inte det minsta beroende av honom, och det är helt underbart. Men jag skulle inte vilja leva en dag utan honom. Så är det. Han är helt fantastisk. Vi planerar sommaren ihop nu och det är riktigt mysigt. Mina prylar flyttar in här lite pö om pö... det är trångt och jag vete sjutton hur vi ska få plats, men det ordnar sig. Grabbarna är här varannan helg och mer och alla liksom smälter ihop till en varm och klibbig smet... som gröten, ni vet? I filmen Tillsammans? Anyways... det är väldigt skönt att leva just nu. Väldigt skönt.

Puss puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0