Inte så sugen.

Jag är inte så sugen alls på att sitta inne hela dagen och skriva uppsats.. Det verkar som om det är mitt stora problem med uppsats. Att komma på vad jag ska skriva om och ställa upp ett gäng frågor som jag ska besvara är inga problem, inte heller att samla information. Det är lätt som en plätt. Det är själva skrivandet som är problemet... och är inte det väldigt, väldigt konstigt? Om det hade hängt på att det är en uppsats som läraren hade valt ämnet på och jag själv inte tyckte var speciellt intressant så vore det ju en sak, men jag har ju fått välja själv och jag tycker att det är intressant.
Nej... jag tror att det är så här. När jag är nyfiken på någonting, som i det här fallet, så letar jag upp information och läser den tills mina frågor är besvarade. Sen är jag liksom nöjd. Min nyfikenhet är stillad. Jag kan inte riktigt se anledningen till att jag ska sitta och skriva om det också... efter att jag redan vet. Förutom så klart för att få ett bra betyg, det är ju gott och bra.
Jag ska tydligen också läsa upp det hela för klassen. Redovisa vad jag kommit fram till, så att säga. Jag avskyr att redovisa saker, men det är okej. Jag fixar det. Min sociala fobi är sedan länge borta och jag känner inte att det är farligt att hålla tal. Jag gillart inte, dock. Inte det minsta. Om det ändå bara var en redovisning. Jag hade kunnat skriva ut lite stödord och gått och snackat om det och så hade det varit klart. Icke. Skrivas ska det, och det idag. I morgon bitti måste den vara färdig så att jag kan redovisa den på morgondagens lektion.
 För 50 000 000 år sedan blev en vargliknande figur utsatt för klimatförändringar som tog kål på all dess föda. Den började söka sig till vattnen för att äta fisk som drev upp på land och utvecklade under de kommande 20 000 000 åren en magnifik kroppsbyggnad som gör det möjligt för dem att leva såväl på djupt och kallt vatten som i grundare och varmare. Det handlar om valen. Den enda levande varelse som gjort sin evolutionära resa baklänges. Japp... så är det... ungefär så ska det börja... med lite mer detaljer och om en mer specifik art av val.
Lika bra att sätta igång och sluta sitta här och gnälla.

Kramen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0