Inte riktigt tid...

Fast när jag säger sådär så ljuger jag lite. Men bara lite. Jag ligger helt okej till i schemat i skolan, det kräver en hel del arbete på dagtid men det är absolut inte oöverkomligt. Jag kommer klara mina kurser, alla förutom administrativ data som jag skjutit upp till efter sommaren.
Eftersom hela förra veckan gick åt till att ligga sjuk så fick jag idag skriva en recension, ett matteprov och ett historieprov. Med det är jag ikapp igen, och det känns gott. Jag har gjort en lista och satt upp på kylen. En där jag kan pricka av kommande uppgifter och se dem försvinna en efter en. Det ska bli väldigt skönt att ta ett sommaruppehåll när listan är tom.

När jag kom hem  tog jag ut hunden i skogen. Det hade regnat idag och luktade ljuvligt friskt. Jag tror att jag har kommit till paradiset varje gång jag går ut här. Det är en natur som står sig, kan jag säga... för att ligga så nära en stad.
Jag hade sedan tänkt laga mat till DFM så den var klar när han kom från jobbet, men han fick lite att fixa med bilen så jag värmde upp lite rester och sen satte jag igång att städa. Nu är hela lägenhetens alla golv hårfria igen.... efter ca två veckors vila fick dammsugaren sig en pers som den nära på började brinna av. Men rent blev det och nu doftar det ajax och frisk luft överallt. Hunden har jag slängt ut på balkongen... jag tänkte att hon kunde få bo där tills hon slutat fälla. Jag vill inte ha henne på mina nystädade golv. Djurplågeri? Vadå? Hon har ju uppenbarligen päls så det räcker och blir över? Hon lär inte frysa. Trångt? Tja... jag får väl fira ner henne i ett rep då och då så hon kan kissa på gräsmattan och springa några varv.
Nej men skämt åsido... hund som vårfäller är något av det värsta... Urk.

I lördags fick jag förresten lite plats till mina kläder. Så jag antar att jag bor här nu. Igår var vi och tittade på en soffa, DFM slog till på den och den anländer om ca sex veckor. Kommer bli skitsnyggt helt klart. De få prylar som jag har kommer eventuellt att försöka passas in i det övriga möblemanget, resten säljs eller sparas efter skick och tycke. Livet är bra underligt. Men underbart... verkligen. Jag trivs i mitt liv just nu. Så är det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0