Go go booooys å dunka huvet i väggen....

Nej då... Jag är okej. Det vill till värre saker än hemlöshet för att få den här tösen att vika sig. Jag kommer få en lya, så klart, det blir bara inte så snabbt och lätt som jag först hade hoppats på. Nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli åtta så att jag kan bita i det suraste av surkarten och ringa till soc. Jag förödmjukar mig. En sista gång. En sak är fullständigt klar nämligen. Den här sitsen ska jag aldrig mer hamna i. Motgångar gör en stark och jag är knappast något offer. Jag har satt mig här alldeles på egen hand. Så, det är lugnt. Det är det.
Klockan tio tar jag tåget från Jkp central för att landa i Fkp efter 45 minuters tågresa. Därefter går jag till studievägledaren och har ett förhoppningsvis givande samtal med henne. Ju snarare jag kan komma igång med studierna desto bättre.
Efter det vet jag inte riktigt vad som händer. Jag kanske ska knalla upp till banken och begära ut ett par sidor av mitt kontoutdrag. Sen ta en sväng förbi Kalle och se om jag fått någon post.
Sen borde jag väl ta mig neråt Göteborg och packa, städa, ordna... men jag vill inte. Jag vill helst av allt gömma mig under ett täcke i en soffa och inte komma fram förrän allt är över. Haha. Ja ja, jag vet, jag har sagt det förr. Saker händer inte av sig självt. =o) Inte såna här saker iaf.
Det absolut tyngsta just nu är att jag förmodligen blir tvingad att göra mig av med min mest älskade pälsboll herr Fransson. Frassis Onassis. Frasse. Frans. Vet ni något ställe som tar in katter under perioder då ägaren inte har något hem? I så fall hojta. Det får inte kosta överdrivet mycket pengar och det måste vara hos någon som förstår sig på katter av deprimerad natur. Jag vill verkligen inte förlora honom. Det bästa för honom, och för mig, vore ett temporärt hem där han får vara ensamkatt. Där någon går hemma och pysslar och där han får vara med. Han trivs inte med andra katter och han protestkissar som sagt när han blir ensam på okända platser. Nej... det blir väl till att sätta ut en annons antar jag. Men vet ni hur hårt det suger?
Råttorna ska också placeras ut, men de är inte lika svåra. Jag ska höra på djuraffären om de kan ta in dem under en tid. Där jag jobbade och förhoppningsvis kommer jobba så snart jag är på plats i stan. De driver ett småskaligt smådjurspensionat för billiga pengar. Så jag kan nog lämna in råttorna där och vara tryggt förvissad om att de har det bättre än på väldigt länge. Ska höra med dem... efter att ha varit på banken idag. Perfekt. Då har jag ytterligare ett ärende att uträtta.
Återstår att sätta en dag för att tömma lägenheten i Gbg på mina prylar. De ska bunkras på Berga. Det blir bra.
Jahopp... nu har ni fått delta i Mias morgonplanering... där tankarna far som de vill och jag plockar upp ochs ätter ihop dem till ett schema. Nu till handling!
Mors!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0