Barely alive...

Fick inte lägenheten. Och nu har jag god lust att sitta här och skälla och vara grinig för att Pileströms fastigheter är rasister när det kommer till hundar och för att de har så fula lägenheter så jag vill ändå inte ha dem. Jo, jag har känt det, och sagt det för mig själv i min panik och rädsleattack mitt inne på ikea för ca en tiomma sedan innan jag hann plocka ihop mig och fortsätta titta på vad jag kan tänkas vilja ha i mitt nya hem som jag ska få tag på nån gång.
Det var kanske inte hunden som var det absolut största problemet för Pileströms fastigheter AB utan det faktum att jag inte har någon inkomst just nu att betala min lägenhet med. Det får man ju faktiskt förstå, att man som hyresvärd inte vågar satsa på så osäkra kort. Och jag förstår. Det gör bara lite ont i bröstet att veta att jag just nu och i en oviss framtid inte har något ställe att kalla hem.
Det som gör etter värre ont är att jag inte har någonstans att göra av min katt. Han kan inte åka runt med mig. Jag kan inte placera honom tillfälligt hos någon som är borta hela dagarna eftersom han då med största sannolikhet kommer sabotera ett parkettgolv med sin frätande och illaluktande urin.
Det finns andra hyresvärdar i Fkp... det är inte alls omöjligt att få tag i en. Det kräver en borgenär bara, och en inkomst. I morgon åker jag till studievägledaren och söker in på komvux. När jag får kursbesked därifrån söker jag csn. När jag får inkomst från csn ser mina utsikter aningen bättre ut.  Men nej... om jag får välja så vill jag nog slippa bo hos Pileströms fastigheter. Det drar kallt i deras lägenhet och köken är inte renoverade sedan 60-talet... Och de är ras-ister som inte accepterar rottweiler, doberman och andra arbetande raser i sina hus. Så. Det. Så.

Bye... so long... seeya....

Kommentarer
Postat av: Mickan

åh, min finaste Miagumma! Vad världen går emot dig titt som tätt då! Det är inte rättvist, det håller jag med om! Jag hoppas och ber att det ska vända snart för dig, det känns liksom som om det är dags för det nu, tycker du inte? Ja du vännen, du skulle ÄLSKA World of Wearable art, det är precis ditt ställe! Tycker vi åker till deras shw i september, vad tycker du? Hur mår du annars? Huvet ner och fötterna upp som det alltid är med dig så fort jag pratar med dig? :) Allt tycks hända så fort jag vänder ryggen till, men jag vet att du är en klok kvinna, och jag litar om någon, på dig att du gör rätt beslut. Välkommen hem till stan, det kanske är själviskt, men jag tycker det känns lite skönt. Iallafall så länge det varar. Sedan vill jag ju gärna höra att du kommer ner ett par veckor o bor med mig på Hester i Portsmouth, har vi en deal? Tills vi hörs igen---XXX

2009-01-27 @ 03:28:18
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0