Trött...

Jag är lite trött och hängig idag. Sitter ensam fram till kvällen och vet inte riktigt vad jag ska hitta på med tiden. Jag kan behöva vara lite ensam iofs, det skadar aldrig. Jag behöver skriva och meditera och bara vara med mig själv allena inför det stora, ofrånkomliga och omtumlande som står framför mig redan i morgon och sedan veckan ut.
I morgon är den tisdag då jag lämnar bubblan och ger mig ut i verkligheten. Till packning, nedmontering av möbler, städning och ?djurförsäljning?.. Råttorna ska till djuraffären där de säljs i första hand som sällskap och i andra hand som ormmat... och nej, jag tycker inte att det är hela världen. Det är riktigt fina råttor, det är det... de är sällskapliga, gosiga, roliga och vackra. De gör sig bäst som husdjur. Men är det så att ingen vill ha dem och jag inte kan ta dem tillbaka så får de helt enkelt bli en stor orms middag. Ormarna behöver också mat. Jag är bara glad att jag slipper ta dem till en veterinär och själv ta dem av daga.
Katten har haft tre intressenter so far. En kvinna ska komma och titta på honom på onsdag, men jag är väldigt tveksam till det hemmet. Förmodligen kommer han inte åka med henne hem om det inte känns väldigt, väldigt rätt där och då. Hon var trevlig, hade koll på vad katter behövde och någon katt kommer förmodligen bli väldigt lycklig i hennes hem... men jag tvivlar på att Frasse blir det. Han är speciell av sig... och nej, jag tillskriver honom inga mänskliga egenskaper. Han är egen. Väldigt egen.
En annan av intressenterna var en äldre kattdam som sökte sällskap. Jag skrev i annonsen att han ville vara ensamkatt. Jag skrev det av en anledning... Frasse är inte snäll mot andra katter. Han tycker inte om dem. Han vill vara ensam ägare till sin matte/husse. Den tredje intressenten är systerson, och det är naturligtvis han som lockar mest. Då är kissekatt kvar i familjen och jag har en möjlighet att ta honom tillbaka ifall det inte fungerar. Vi får se helt enkelt, hur det blir. Det kommer visa sig tids nog.
Fram till fredag ska jag vistas i lägenheten, vilket känns sådär halvroligt. Jag vill helst inte sätta min fot där mer. Inte för att jag inte klarar av att umgås med exet, eller för att lägenheten är den äckligaste i hela världen, utan för att jag är färdig med det stället. Jag är färdig med allt som var där. Jag har redan lämnat det bakom mig.
Det positiva är att på fredag får jag lämna platsen på alldeles riktigt. Då tar jag mina saker och försvinner. Pappa ska köra flyttlasset, systerson ska hjälpa till att bära, sen far vi hem till mor och far och äter en god kvällsmat, sover skönt med min hund (älskade, saknade) tätt intill. Lördagen blir det Falköping med råttorna, in på djuraffären med dem, sen är jag... fri.


Stevie Wonder, Free!



Free like the river
Flowin' freely through infinity
Free to be sure of
What I am and who I need not be
Free from all worries
Worries prey on oneself's troubled mind
Freer than the clock's hands
Tickin' way the times
Freer than the meaning of free that man defines
Life running through me
Till I feel my father God has called

Me having nothin'
But possessing riches more than all
And I'm free
To be nowhere
But in every place I need to be
Freer than a sunbeam
Shinning through my soul
Free from feelin' heat or knowing bitter cold
Free from conceiving the beginning
For that's the infinite start

I'm gone - gone but still living
Life goes on without a beating heart

Free like a vision
That the mind of only you can see

Freer than a raindrop
Falling from the sky
Freer than a smile in a baby's sleepin' eyes

I'm free like a river
Flowin' freely to infinity
I'm free to be sure of what
I am and who I need not be
I'm much freer - like the meaning of the word free that
crazy man defines
Free - free like the vision that
The mind of only you are ever gonna see
Free like the river my life
Goes on and on through infinity

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0