Ny dag, nya möjligheter...

Jag har alltid avskytt det där uttrycket. "Ny dag, nya möjligheter." Jag har kopplat ihop det med ett ex som hade som hobby att tala om för alla andra hur fel ute de var i livet. Den värsta sorten av vattumän... en med prestationsångest, så till bredden fylld av bitterhet över att han inte stod upp till sina föräldrars höga krav att han hela tiden gick på oss andra om LHS (livets hårda skola) och om hur vi skulle ta vara på våran dyrbara tid... Hans ålder kan ju vara relevant att nämna... Han var 21!
Han studsade upp på morgonen och utropade det där käcka och fruktansvärt präktiga uttrycket. Han hade sina kvaliteter också... mest sorgligt för honom själv att han var så spänd och duktig hela tiden... Vi har inte talats vid på säkert tre år nu och jag hoppas verkligen att livets hårda skola behandlar hopnom värdigare nuförtin än den gjorde då.

Idag är min första skoldag. Jag ska infinna mig på skolan kl 10-12 för introduktion. Det blir troligtvis ganska soft. Information och tips på studieteknik och sånt. Efter skolan har jag en del ärenden att klara av. Jag ska till banken, arbetsförmedlingen och eventuellt en sväng förbi skatteverket. Jag behöver ny legitimation. Mitt pass går ut den här månaden... nu är jag kluven till vad för sorts legitimation jag ska ha. Det hänger ju lite på priset, naturligtvis. 450 kr är dyrt för en liten plastbricka som intygar att jag är jag. Men jag misstänker ändå att det är billigare än passet... Ja ja...vi får se.
När jag gjort mina ärenden ska jag ta mig en sväng om kompis Kalle och se om jag fått nån post, innan jag far tillbaka till Jerusa, där hunden väntar.
Fick förresten svar ifrån csn. Ett riktigt urkass svar som inte svarade på någon av mina tre ställda frågor. Så jag blir tvungen att ringa dem och reda ut trasslet. Intressant det där med mailkontakt... det borde ge mer tid åt den som sitter och besvarar att ta reda på fakta, men så verkar inte fallet.
Jag vill inte gnälla för mycket... det ligger inte i min natur längre. Jag är inget offer för elaka myndigheter och inte heller för livets orättvisor. Jag har på eget bevåg satt mig i den här sitsen och de handlar enbart efter sina lagar. Det kommer ordna sig, det hära.

Nu blir det te och mackor. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0