Free!!!

Klockan halv nio fyllde jag och äldsta systerson hissen och drog ner till det nyss anlända flytt-ekipaget, med far och näst äldsta systerson. Sen tömde vi allt som var mitt och fick plats på mindre än en och en halv timma. Det gick otroligt smidigt! Men som morsan sa... jag borde ju ha lite rutin på det här med flytt nu...
Detta blev min elfte flytt i ordningen. På tolv år. Bra jobbat, eller hur? Fast det är ju iofs bara en halvflytt... Jag får ju hoppas att jag inte ska behöva ha grejerna magasinerade hos mor och far längre än till månadsskiftet, men det återstår ju att se. ( Just nu tar jag inte ut någonting i förskott. ) 
Vid tio i tio rullade vi ut från Karin Boyes och jag kände en underbar lycka fylla mig från tårna ända upp i hårfästet... Det är över. Jag är fri. Klockan elva var vi framme i Herrljunga och klockan tolv var flytten avklarad och vi lunchade tillsammans med mamma. Nu är jag i Falköping, landad hos kompis Kalle tillsammans med hund.
Råttorna blir inte ormmat. De följde med äldste systersonen hem tillsammans med katten, och ska byta plats med hans råttor, som inte är överrens och därför börjar bli olidliga att ha med att göra. Mina är sams och gosiga, sällskapliga och trevliga. Jag är väldigt glad över att det blev som det blev. Nu kan jag hälsa på dem och katten när jag vill. Toppen!
Jag är glad. Otroligt tacksam över min underbara familj och mina fantastiska vänner. Läget är ... bara bra.
Yay!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0