Flytten går på lördag...

men då går den också så in i hel........ ;)


Här är en
liten visa som väckte dubbla känslor, pga den reklam film som gjorde den känd över hele världen...
I reklamen visades en späckhuggare som hålls fången under fruktansvärda förhållanden (för en späckhuggare vill säga) och visas upp för allmänheten genom att tvingas göra olika små tricks inför publik.
Jag vet inte hur det har gått för späckhuggaren, en annan dag ska jag lägga till information om den men inte nu för det hinner jag inte. jag vill bara säga att jag tyckte att "djurvännerna" den här gången gapade på fel syndare. Reklamfilmen visade valen, och budskapet var så solklart att ingen kan misstolka det. Den som gjort reklamen visade på människans grymhet och samtidigt skreks det ut ur tvapparaternas högtalare det enda som man som människa vill tro att den stackars valen ville få sagt. "RELEASE ME!!!" Jag tycker inte att de gjorde fel, tvärtom. Jag tycker att det var bra att de visade upp späckisen så att världen fick se den och starta en debatt om den. Så tyckte jag. Tack för en fantastisk låt, by the way, och tack för att jag fick upp ögonen för en stackars späckhuggare i USA...
Just nu, stämmer jag in i låten, och går och lagar till lite chili con carne... Bye!



Release me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0