Är det inte underbart?...

Jag ringde skatteverket i tisdags, folkbokföringen, och kollade var jag var skriven nu. Det visade sig att jag kommit på plats på min Falköpingsadress och allt var som det skulle. Jo, jag har en adress i Fkp, men jag bor där inte så värst... luftmadrassen kompisen har för övernattare tillhör inte min favoritsovplats. Det är en tillfällig lösning för att jag ska kunna komma igång med skolan i Falköping och få en inkomst så att jag kan få en egen bostad igen.
Men naturligtvis ska det inte gå så lätt det heller. *flinar*
Nej, ingenting ska gå riktigt lätt för mig den här gången, det är då säkert och sant.
Jag fick avslag på min ansökan hos vuxenutbildningen i Falköping pga att jag inte är folkbokförd i Falköpings kommun. Men vaafaan?! Jag ringde ju och kollade!? Det tar antagligen en stund innan de nya uppgifterna når ut ordentligt... så idag ska jag då åka till Falköping och hämta ut ett personbevis, där det står klart och tydligt att jag VISST är skriven i Falköping, och sedan gå till lärcenter och lämna in det i receptionen. Jag blir lätt trött, det blir jag faktiskt. Men men... ingen panik. Ansökningarna ska vara inlämnade innan den trettonde för kursstarten den tjugotredje, så jag hinner. Ändå? Smidigt? Nånting?
Nu hoppas jag bara att det hinner ordna till sig innan jag får avslag från csn också. Det här börjar likna en parodi. Och jodå, jag skrattar fortfarande åt alltihop. Hellre det än att gråta. Mycket hellre.
Det som är väl och gott i alltihopa är att jag inte hann åka ner till Göteborg igår. Exet ringde och förklarade att jag lika bra kunde vänta en dag till. Så det blir inte dubbla resor... skönt.
Det finns en liten sak till som skulle kunna strula nu. Det är att mitt pass går ut den här månaden. Men nog ska det väl gälla månaden ut väl? Annars får jag inte ut något personbevis... *suckar*
Have a nice day!




Uppdatering.

Jag fick skjuts till skatteverket av Kalle och där gick det på mindre än två minuter att få ut ett personbevis. Tack för det skatteverket. ;0) Sedan gick jag raka spåret till lärcenter och lämnade det till rätt person. Hon kunde lova mig att lägga till det till mina handlingar och nu ska jag för tredje gången ansöka till skaraborgsdistansen. Tredje gången gilt huh?
Sen hoppa jag på tåget, precis som det var tänkt, och nu är jag på plats i ruinerna... Det är ungefär så det känns faktiskt. Som ruiner. Ser ut som om tredje världskriget har dragit fram här, ungefär. Det ska bli väldigt skönt att slippa komma tillbaka hit något mer. Det här är sista sucken. Jag står lamslagen inför packandet just nu. Vill sätta igång direkt, men vet inte var jag ska börja. Skriva lista? Jag är lite emot det sedan behandlingen. Men i ett sånt här läge måste jag nog ha en lista va?
Här stinker gammal inpyrd rök... yuck yuck yuck... jag mår illa av det nuförtin. Och idag har jag varit rökfri i sex hela månader. Ett helt halvår! Det ni. Det betyder ju att jag har tjugo månaders nykterhet också. Jojomen. Gytt mos!

Yay me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0