Mobiltelefonenkät...

Jag har svarat på den här enkäten i nån blogg nån gång förut, men nu har jag bytt mobiltelefoner massvis med gånger sedan dess och kontakterna har studsat runt och tja... vissa har försvunnit, andra tillkommit och livet ser helt enkelt inte ut som det gjorde då. Så here goes;

Ta fram din mobil och skriv ned namnet på den i telefonboken som ligger på det numret som står här: (Jag har tagit mig friheten att ändra lite där jag har företag istället för privatpersoner, så jag hoppar framåt till närmsta privatperson istället för att skriva om vad Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och Tatueringsstudios har för relation till varandra)

9. Barna
17. Daniel
21. Fia
24. Gerd
29. Linus
35. Joachim
36. Kalle
37. Kjell
40. Lilian
48. Malin
50. Mamma
54. Mickan
58. Millan
66. Stefan
72. Tove

F: Har du pussat nummer 72?
S: Det är troligt att jag pussade henne när jag var yttepytteliten eftersom hon är min tio år äldre syster. Men jag vet inte...

F: Vilket är ditt roligaste minne med nummer 9?
S: Haha, jag har alltid roligt när barnen är med mig. Dom kläcker underbara kommentarer och skojar en massa. Vi leker mycket. Har nog inget sådär utstickande specielljätteroligt minne...

F: Vilket är ditt bästa minne med nummer 36?
S: Hmm... Bästa minne med Kalle... Alltså.. han är en sån fantastisk underbar vän. Ställer alltid upp. Absolut bästa minnet kanske faktiskt är när han äntligen hörde av sig igen efter ett långt uppehåll i vår kontakt. ( Anledningen behöver vi inte gå in på men vi var aldrig osams. ) Då var jag överväldans glad. Det var jag.

F: När ska du träffa nummer 48?
S: Ingen aning... Vi ses väl kanske till sommaren, på nåt kalas.

F: Är nummer 54 söt?
S: Jaa. Sötast och mest saknad.

F: Vad var ditt första intryck av nummer 35?
S: Trevlig man. Hur tänkte han när han skaffade sin hund? ( Det visade sig sedan att det nog var ett bra hundval iaf...)

F: Har du varit hemma hos nummer 58?
S: Hmm... Vi har bott ihop under en turbulent tid. Jag tror inte att jag har varit i hennes nuvarande hem. Men det blir väl snart.

F: Hur träffade du nummer 17?
S: Vi träffades redan när han låg i magen, och första gången utanför den var det nog på kalaset som hans far anordnade inför hemkomsten från BB. Han är min högt älskade systerson.

F: Har du och nummer 29 några hemlisar ihop?
S: Haha. Nej... jag känner honom inte ens. Det är en av min mammas kontakter. Jag har lånat min mammas mobiltelefon tills min egen är upplåst.

F: Gillar du nummer 21?
S: Klart jag gör.

F: Har du träffat nummer 40 den senaste månaden?
S: Jadå, vi träffades på funktionärsträffen innan sämsholmsritten. Behöver nog egentligen inte ha kvar hennes nummer längre... *raderar*

F: När såg du nummer 72 senast?
S: I förrgår hemma hos mor o far. Systra mi.

F: Har du varit i nummer 66 hus?
S: Nej. Och det blir nog aldrig av heller.

F: Hur träffades du och nummer 58?
S: Hon liksom bara fanns där från start liksom. Det är min kusin, som är blott ett år yngre, så tja... hon bara var där en dag när jag var ett och på den vägen är det.

F: När är nästa gång du ska träffa nummer 24?
S: Jaadu... bra fråga. Om det är den Gerd av mammas kontakter som jag tror att det är så hoppas jag att det blir snart, för hon är rolig.

F: Är du nära vän med nummer 37?
S: Nej... känner inte människan. Det är alltså inte Daniel Kjell-Kjell... utan en annan Kjell, som jag inte känner.

F: Har du gått på bio med nummer 40?
S: Nej.

F: Har du kramat nummer 29?
S: Nej.

F: Skulle du kunna gå ut med nummer 72?
S: Vi skulle säkert kunna gå ut, men knappast på en dejt. Det skulle vara incest och sådant sysslar vi inte med i våran familj.

F: Vad pratar du och nummer 54 oftast om?
S: Vi pratar om djupa grejer för det mesta. Om livets vardande. Fan Mickan... kom hem nån gång.

F: Skulle du kunna tänka dig att vara tillsammans med nummer 50?
S: Men... Vi SYSSLAR inte med incest säger jag ju!

F: Känner du nummer 48?
S: Japp. Men inte så väl som jag borde, kanske. Hon är min fd svägerska och mamma till mina brorsöner. Den broren som vi förlorade -99.

F: Skulle du kunna ge nummer 21 en kram?
S: Absolut. Klart jag skulle. Vi kramas när vi ses.

F: Hur är vänskapen mellan nummer 36 och 54?
S: Kalle och Mickan... har ni ens träffats? Jag är osäker, men det kan vara så. Jo... var inte Kalle med på lilla julafton på Nordfale för några år sen? Tja, nån vidare nära kontakt är det iaf inte. :)

F: Hur länge har du känt nummer 35?
S: Hmm... Jag kan inte säga att jag känner Joachim direkt. Jag passade hans hund i några månader. Det är ju inte mer än ett år iaf. Betydligt kortare tom...

F: När pratade du senast med nummer 9?
S: I söndags innan vi lämnade av hos deras pappa. Ska ringa dem i kväll tror jag.

F: Har nummer 17 ett förhållande?
S: Inte vad jag vet. Men han borde ha. Han är ett riktigt kap, tjejer!

F: Har du velat slå nummer 40 i ansiktet?
S: Nej o nej...

F: Vad brukar du och nummer 29 normalt göra?
S: Hmm... vi brukar inte göra någonting ihop. Jag brukar göra det jag gör bäst på mitt håll och han gör nog det han gör bäst på sitt håll. Som sagt... jag känner ju inte mannen.

F: Hur känner du nummer 35?
S: Det var ett evigt tjat om nr 35. Joachim och jag träffades då jag skulle passa hans hund Tia. Känner honom inte så väl, men han är en stilig och trevlig karl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0