Laktosfri glass...

Idag har jag spänningsvärk i pannan. Märkligt känsligt ställe. Migrän på gång? Jag vet inte, men otrevligt är det vilket som. Jag har hittat en hel uppsjö bagateller att irritera mig på och är på ett strålande trist humör. Gnällig, mörk och dyster. Dessutom agerar pruttrumpan gasballong och pösmagen väller över i odimensionellt stora degklumpar. Jag är inte nöjd. Jag är miss onöjd. Missnöjd.
Jag tog en ipren för en liten stund sedan för att lugna ner pannan. Hoppas den kickar in snart.

I morgon ska jag iväg till skolan och lyssna på en tre timmar lång föreläsning om historia. Kan det kanske vara dags för första världskriget? Det kan vara så. Som tur är så har vi en mycket karismatisk lärare i detta ämne som lyckas göra det tråkiga roligt, så det känns inte alltför tungt att dra sig iväg. Trots allt. Det är eftermiddagsundervisning så jag kommer vara hemma sent, men får sovmorgon. Om jag vill. Det skulle så klart ha sina fördelar att bo i Falköping just nu. Inte bara på pappret. Men jag trivs bättre här där jag får ha det varmt och skönt och lukta på blommorna.

Jag sökte nyss på laktosfri glass och märkligt nog finns det ingen laktosfri glass som inte är helt utan mjölk. Det svämmar annars nästan över av laktosfria mjölkprodukter just nu och jag föredrar den smaken jämte plastig soyasmak. Jag får antingen fortsätta smygäta glass någon gång ibland med en massa laktos i, eller så får jag hålla mig till isglass i sommar... vilket är ett mycket ledsamt alternativ. Världen är inte tolerant mot intoleranta glassätare. *surar lite till* JAG VILL INTE GÖRA EGEN GLASS! GB... hör ni mig? Jag VILL INTE göra egen glass till mig och  min son. Jag vill äta laktosfri gräddglass. Så det så.

DSM* spelar
tv-spel. Jag vill brotta ner honom i sängen och leka vem tar vem, men det vill inte min panna... och definitivt inte min gasiga ändalykt. 

Idag skrev jag ett svenskaprov som gick väldigt bra. Jag kom ihåg varenda författare och kunde redogöra för både upplysning och romantik på ett rätt så bra sätt. Hoppas nästa prov går lika lysande, så att jag kan få ett VG i kursen, teminstone. I biologin börjar jag ledsna radikalt på läraren och han på mig. Idag stod han och påpekade att det inte var bra för barn med alkoholistföräldrar att veta om de bär på alkoholistgenen eller inte utan att alkoholism bör ses som ett fritt val. Han är väl för fan inte där för att pådyvla oss sina åsikter? Var jag står i frågan kanske jag inte ens behöver ta upp här? Det är klart att en unge inte ska gå omkring och vara rädd för att bli alkis bara för att morsan super som ett svin, men om ungen väl har blivit en alkis (vilket verkligen inte är någonting man väljer att bli btw____) så kan det vara en jävla fördel att få veta att det är en genetisk sjukdom som går att tillfriskna från. Ja. Så tycker jag... så var det nämnt i alla fall.
I matten har jag kommit in på ekvationer, och det känns motigt och tungt och trist... men det vänder väl när jag fattar. Behöver snart göra provet och har ingen tid att förlora. I administrativa datan står tiden still sedan uppgift ett. Jag funderar på att skjuta upp eller hoppa den kursen så att jag slipper pressen av att ha den hängande. Företagsekonomin är så simpel att jag kanske tar den för givet, vilket inte är så bra. Jag har fyra inlämningsuppgifter kvar och tre diskussionsuppgifter innan jag behöver ta mig till Lidköping för att göra provet... segt. Men lätt. I historian går det halvknackigt. Jag har svårt för lärarens sätt att formulera frågor. Men ett godkänt ska jag väl lyckas få tycker jag... annars är han onaturligt hård. Och... hm... är det nåt kvar? Matte, svenska, historia, biologi, administrativ data och företagsekonomi... nej, det var allt. Seeeegt. Ska bli skönt när det är över. Som det känns nu så vill jag nog helst inte titta åt en bok igen, på ett bra tag.

Nä... jag får väl gå och lägga mig. Hade gytt.
bye bye

Kommentarer
Postat av: ila

hej gumman! skönt att höra att det mesta är bra. Jag har läst din fina blogg nu när jag hittat den och tycker den är så fin. Hoppas att du en gång får ägna dig å att skriva på heltid, det är nog det du skall jobba med. Kraaaam. Saknar er!

2009-04-23 @ 22:57:44
Postat av: ila

Hej gumman. Mysig blogg! Skriva, det ska du göra, men det vet du att jag alltid tyckt. Längtar efter er. Kraaaam

2009-04-23 @ 23:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0