Dagen idag...

Dagen började klockan 06:38. Eller egentligen 05:45... men jag gick upp och kastade mig ut med hunden 06:38. Sen gick jag som i sömnen ut till bussen och åkte in för att närvara på en biologilektion, på en timme, vilket innebär lite mer än en timma på buss och tåg. Väl framme i skolan så fick jag veta att lektionen var inställd och läraren ledig till tisdag nästa vecka. Kul jul. Härligt att bli informerad om sådant... innan... *irriterad*
Jag passade på att hoppa på tåget hem till mor och far för att byta skor och sortera en och annan manick bland mina lådor, kassar och högar... Det bjöds på middag och kaffe i vårsolen. Mysigt.
Mor skulle till Falköping så jag åkte med henne dit och passade på att hämta upp en säck hundfoder hos svåger på vägen. Släpade upp säcken till Kalle där McGoodlooking skulle hämta den på väg till repet. Promenerade till station och tillbaka till Kalle. Var inte särdeles pigg och sällskaplig utan mest trött och svamlig. Men väldigt skönt att ha nånstans att ta vägen när tågen går tidigare än jag tänkt. Sen till stationen igen, på tåget och sov bort 45 minuter. Väldans skönt. På bussen, hem till hunden, ut med henne och sprang i skogen, lite lagom med träning på det där med koppel. Numera går Pasha faktiskt fot utan att fela. Med mig, men inte med någon annan. Än.
Upp i lägenheten och på med spaghetti, upp på crosstrainern och körde ett program under tiden den kokade. Värmde på köttfärssås från i söndags och nu har jag just ätit och är mätt, trött och lite kliig över hela kroppen. Jag hämtade mina jeans idag... och målet är att inte bara komma i dem utan även att kunna knäppa gylfen. Det går inte idag. Jag får precis upp dem över rumpan... om jag liksom knökar in den... Jag kan vara lite överoptimistisk och vet ine om jag egentligen vill bli så smal igen att jag kommer i dem utan problem. Det är storlek 27/32... 28-29 kan väl kanske räcka i midjan. Nu är jag väl uppe i 31, kan jag tänka mig. Och det är ju faktiskt inte hela världen det heller. Bantningar och dieter ligger inte för mig, jag är för rädd för att återgå i ätstörningar och tjafs, men att träna, äta normalt... det är mer min grej.




Åtta minuter crosstrainer med program om dagen, till att börja med, är inte speciellt svårt att få till. Att springa lite med hunden är väldigt enkelt. Plättalätt. Speciellt nu när våren rycker i mig. Helt underbart.
Jäklar vad det doftar gott i skogen... den här tiden är den bästa på hela året. Lagom varmt, lagom soligt, lagomt helt enkelt. Loooove!

Kramakräm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0