Värkdag...

Jag går nog inte upp idag. Soffan är bäddad och jag ligger i Guds famn och gnäller på hen om livet. Det skaver inte bara i kroppen idag, det skaver på insidan också. Björn Rosenströms låt "Du vet väl om att du är värdelös..." går runt, runt där inne i min älskade skalle. I magtrakten kryper en liten mask omkring, den kittlar på ett obehagligt sätt så att det går ut molande impulser till hjärtat och lungorna. Hjärtat slår ojämnt då, det stannar upp ibland för att det blir lite oroligt att masken ska explodera om det slår för hårt. Lungorna lägger in sparkrav på syre och sänker sin kapacitet till 10%...
Och tänk att trots att jag verkligen har kollat upp mig med de fina verktygen jag har för att göra det nu för tiden så kan jag inte hitta någonting i det yttre som skaver, och inte heller i det inre (förutom maskjäveln då).
Nej, det lär vara PMS det här. Ihop med lite ynk för att jag har ont. Så... jag kryper ner och låter mig omfamnas av den stora famnen, som soffan har kommit att bli, och väntar på bättre tider medan jag samtalar med evigheten om allt och ingenting.

Kram...

Kommentarer
Postat av: Mia

Åh, gulle dej! Tack så jättemycket.

2008-09-25 @ 22:19:15
URL: http://miakelekia.blogg.se/
Postat av: Mia

Får väl våldgästa dig i någon månad då. ;)

Det vore verkligen toppen om de visste nån häromkring. Annars får jag ta tummen ur och gå till fibromyalgiförbundet, de borde ha några tips på bra läkare tycker jag.

2008-09-26 @ 18:50:45
URL: http://miakelekia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0