Tatueringar...

Jag har tre gaddar, varav jag är nöjd med två. De står för saker jag tycker hör till mig. Ett är ett kinesiskt tecken.... Jopp. Klassiskt. Det var den första jag gjorde när jag var arton år och äntligen kunde gå och göra en utan att ha mina föräldrars tillstånd. Jag gjorde den hos Gurka på Hihi tattoo i Falköping. Han är bra... Mia rekommenderar!
Det var så klart inga bekymmer för honom att slänga upp en kina-gadd så det var snabbt över och efteråt gick jag ut, riktigt nöjd med min kroppskonst. "Vilt djur" betyder tecknet enligt Cecilia Lindqvist i boken Tecknens Rike som jag hittade på skolbiblioteket. Och jag hoppas att det stämmer. **s** Jag fattade tycke för tecknet för att jag är född fri, och det kommer jag alltid sträva efter att få fortsätta vara.  Så här ser den ut tillsammans med ett par snygga skor och under svarta nylons...




På min vänstra höft har jag benämningen Mrs Agony, som följt mig genom livet. Mycket mörkt, kan tyckas, men en stor del av mitt liv har varit mörkt och skuggat av tunga tankar. Den har töjts och skrumpnat fram och tillbaka under åren och är inte vad den en gång varit, men det gör mig inget. Den är fin ändå. Den är väl min, helt enkelt. Mrs Agony, eller agony, är vad jag hetat på många communitys genom åren. Tiden på communityn är nu förbi. Tills vidare åtminstone, så namnet har antingen försvunnit eller tagits över av andra där ute i cybern. Endast på ett ställe finns jag kvar nu mera, och det är enbart för att kunna anmäla mig till eventuella fester framöver.

Min tredje gadd sitter på höger överarm... Den är jag inte nöjd med, än... Det är en orm som en kille skissade upp och sedan tatuerade in i sin lägenhet för 400 spänn en gång för längesen då pengar var viktigare än resultatet... Den här snäken kommer ordnas till, så småningom.. Hur vet jag inte, men min dröm är att kunna gå in till Kat på LA Ink och ge henne i uppdrag att fixa till den. Fria händer, helt enkelt. Det vore roligt... men tveksamt är väl om hon går med på att ändra en redan befintlig tatuering? Tills vidare så får den vara som den är.


Igår var jag och två av mina goa vänner ute och spelade biljard. Jag hade riktigt kul faktiskt, även om det kanske inte var helt genomtänkt att vara ute sent när jag inte blivit frisk än... Idag vaknade jag helt igentäppt av snor. Men vet ni vad? Det var det värt. Jag går ut så sällan och har kul numera så det var värt det. Och det är helt okej att vakna sjuk av en förkylning så länga jag slipper vakna och vara bakfull. =0)
Så här såg vi ut, mitt lilla fejs och jag, nattsuddiga:

                 

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag får ta och kika runt lite. Ska eventuellt göra en tatuering med mina barn, på något vis. Deras namn blir det troligtvis. Här i Gbg lär vi ju ha ett par av de bästa iaf.

2008-09-15 @ 15:42:14
URL: http://miakelekia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0