Taggigt

Jag har blivit så in i hell arg och ledsen och irriterad. Jag är pigge piggsvin... ett vresigt pigge piggsvin. Massa vassa taggar på min rygg. Jag är inte i balans, just nu. När jag finner balans på ett ställe så gungar det på ett annat. Det jag är obalanserad i just nu är dock de mest grundläggande behoven ett djur har. Jag har brusitit i att ta hand om mig själv. Så, nu säger jag halt. "HALT för HELVETE" som en vän sa.
H
A
L
T
Jag ska inte vara hungrig, inte arg, inte ledsen eller ensam och inte trött. Och det är precis vad jag har varit på sistone. Trött så in i bängen, och ledsen... jag sörjer en massa... Ensam är jag också, trots att jag är sambo. Trist läge, verkligen. Så vidare värst arg är jag egentligen inte, men det är lätt att hamna i harm när jag är trött, ledsen eller hungrig. Och hungrig, ja, det har jag tillåtit mig att vara, för jag har i min trötthet inte haft kraft. Nu får det vara slut på det. Nu gör jag halt, ett tag, och tar hand om mig själv och min kropp.

Därför mina goda vänner, tar jag en paus över helgen. Barnen är här, hos mig, och jag njuter av att krama på dem och prata med dem. Och så klart lukta på dem! De är mina.... det är de verkligen. Vi ska leka. Jag ska baskimej också leka.
Vi ska äta god mat och lördagsgodis och vara ute i parken och fota i höstlöven. Så, ha en finfin helg. Åter på måndag med mer musik från mitt liv och uppdatering i övrigt.

Kram!



Kommentarer
Postat av: Stina

Åh, det är så mycket man SKA minnas att komma ihåg:o

Själv tar jag mig en vecka "back to basic" på Prokrami utan bröder, bodelning, ex, måstemåstemåste.. ska bli skööönt.

Kram!

2008-09-23 @ 16:53:45
Postat av: Mia

Skitbra! You go girl! KRAM!

2008-09-23 @ 20:51:07
URL: http://miakelekia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0