Mitt liv i musik, 5 år!

Här är en låt som inte bör ha lämnat någon oberörd det året? We are the world... USA for Africa...

 



Och så har vi en av mina favoriter, som fortfarande duger att lyssna på.




Och jag vet att jag lyssnade på Magnus Uggla när jag var fem år, för han var brorsornas favorit då.
Jag minns att jag och mamma köpte kassettband till dem, vittring och ett till, när vi var och letade rätt på en present till min morfar som fyllde 60. Jag var en rätt ung rebell som gick och sjöng "Jag skiter..."
Videon nedan är förvisso inspelad 1977 i programmet Häftig Fredag, som direkt får mig att börja gnola på textraderna "Det finns ett program som heter häftig fredag. Kanske har ni hört om det nån gång..."  Vilka var det som sjöng? Rätt svar får en hemlig låda.



Kommentarer
Postat av: ny våg

Det var ju bitch boys! Fredag o allt.

2009-02-27 @ 11:02:06
Postat av: Mia

Ja se där ja! We have a winner! Sent om sider. På samlingen Ny Våg trängs denna låt med många andra gamla sköningar från förr.

Ny Våg tilldelas en hemlig låda och i den finner vi en... en... en traktor! Grattis!

2009-03-03 @ 13:09:00
URL: http://miakelekia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0