Märkvärdigt...

Jo, jag tycker det är märkvärdigt när jag går och köper tre filmer utan att riktigt bry mig om att kolla exakt vad de handlar om och sedan märker att de berör aids och tbc i afrika, droger och illegal vapenhandel i mellanöstern och så politiskt korrumption och maktspel i sydstaterna... Vad är det jag ska lära mig nu tro? Är det dags att gå vidare och läsa andra boken i "Samtal med Gud"?

I dag har jag städat. Jag har plockat ihop den stora hemska buren som tog upp all plats i vardagsrummet och som inte används, använt kudden som låg i den till större bädd för hundarna som oftast väljer att ligga tillsammans och tvättat både stor och liten hunds egna kuddar... den senare blev kissad på av sin ägare, som har urinvägsinfektion och inte kan hålla alla skvättar som kommer hipp som happ. Tyvärr regnar det ute, annars hade det passat mycket bra att vara utomhus med liten hund idag, ja. Blir lite mer spring på det här viset.
För att återgå till städningen så har jag gjort en egen liten tron till katten. Hans matplats försvann iom att jag tog bort buren (han åt på några plankor uppe på den) så nu har han fått ett helt eget litet soff-mat-bord, en egen filt och en egen kudde i en helt egen fåtölj. Hihi. Jaa, mina djur är kungligheter och det är inte för inte jag kallar honom Frassis Onassis. Jag har dammsugit också, helt hysteriskt mycket... gudars vad HÅR!!! Jag ska definitivt testa antifällbehandling på både hund och katt när jag får pengar en dag.
Så snart valp har åkt hem idag så ska jag torka golven, mycket omsorgsfullt. Dvs om inte fin-Caroline kommer innan, för då ska vi dricka kaffe och mötesmanualflooooowa. Ja, och jag ska få ett studievägledaresamtal. Perfekt, nu när jag står i dilemmat inför eventuella kurssökerier, jag ska ställa kluriga frågor och vara besvärlig och svår. På band. *flinar elakt*  Nej då, jag ska vara snäll. Det är till hennes skolarbete så... De kluriga frågorna väntar jag med ett år eller så.
Men annars ska jag skura golv. Och i morgon ska jag ta ner och tvätta gardinerna, för de luktar fortfarande rök sedan den tid vi rökte inomhus. På fredag ska jag ta hand om toaletten och barnens rum. Där står grejer som ska packas ner och saker som ska packas upp... och sorteras och sånt. Det kommer bli fint det här. *ler*


Sänder tankar till en vän på avstånd och till hennes familj.



Kramar om hela högen med kraft och energi!

Kommentarer
Postat av: Dysnomia's

Om du gillade poesin, så skulle du se kokboken. Den ska jag recensera, så snart livet blir lite snällare mot mig.

Och jo. Jag har allt lite koll på er, även om kommentarerna inte haglar..



(Vill du tvätta och framför allt stryka mina gardiner när du är klar med dina egna...?)

2008-09-10 @ 15:12:04
URL: http://dysnomias.wordpress.com
Postat av: Mia

Bra! :) Man blir ju lite orolig häröver.



Kommer upp och tvättar gardiner så snart jag är klar. Det luktar sååå gott här inne nu. Sköljmedel är underskattat, och jag känner att jag skiter högaktningsfullt i att det är dåligt för naturen (fast jag försöker välja miljömärkt och sånt därnt) för jag kan inte klara mig utan. S Men stryka?? Det får väl hängtorka? ;)

2008-09-10 @ 17:08:29
URL: http://miakelekia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0