I'm going to bed now..

När jag var i Englandet på språkresa, jag var 16 år och mer världsvan då än nu, så bodde jag hos en jättego familj och fick vara med i deras vardagsliv. Jag minns en del kul därifrån, som t ex när mannen i familjen frågade mig om jag drack mycket alkohol hemma i Sverige och jag svarade ja, det gjorde jag ju. Då gick han vidare med att fråga om vad mina föräldrar tyckte om det och sen vad min favoritdryck var... Jag kunde inte svara honom eftersom jag redan då anade att jag drack på ett osunt sätt och det där med favoritdryck? Wtf? Man drack väl bara det som hamnade framför en liksom?
Jag minns att jag rodnade, sådär panikångest-liknande, och skruvade på mig i stolen där vi satt och han fattade ingenting.
Kvinnan i familjen gick emellan och pratade bort hela situationen. Tack Bisi!

En kväll var vi hemma hos min familj och ett par nära vänner kom över, de hade en son som var lika gammal som min familjs dotter. Jag tror de var nio. De lekte uppe på mitt rum, fast de inte fick, och jag hade överseende med det. Dagen efter mådde dottern i min familj dåligt och jag fann att förutom att mitt godis som jag haft på mitt rum var borta så saknades också alla piller i en av mina p-pillerkartor. Det blev till att åka till doktorn med tösen. Hon tog inget mer av mitt godis efter det.
Den andra familjen hade också en språkelev hemma, en från Spanien. Han kunde nästan ingen engelska alls men försökte kommunicera efter den lilla skrangliga engelskan han hade. "Are you and your friends walking?"
Vad svarar man på det? "Sorry?"  *s* Vi försökte väl ha en liten konversation, men den rann snart ut i sanden. Istället tittade vi på mtv och jag gjorde allt i min makt för att låtsas att de låtar han gillade var bra. Det var en tapper ung man... han rodnade så fort jag tittade på honom men försökte ändå prata med mig.


När kvinnan i spaniorens familj kom över en kväll för att färga mitt hår, så fick vi oss ett redigt skratt på den stackars pojkens bekostnad. Hon berättade att hennes man kommit ut till henne, högröd i ansiktet, och undrat vad sjutton han skulle tro om pojken egentligen. De hade suttit och spisat skivor, tydligen gillade de samma sorts musik och det hade funkat som en isbrytare med den blyga pojken från spain. Kvällen hade gått mot sitt slut och grabben tog ett par av skivorna, gäspade och sa "I'm going to bed now. Is it okej if I play with myself?"

En annan smårolig sak som hände på den där resan var den exploderande blonderingflaskan i två andra grabbars rum... vita fläckar på blå tapeter, sängkläder, golv.
En tråkig sak var att jag blev rånad sista natten, fick en sönderslagen flaska mot halsen och blev muddrad av en drogpåverkad man på avtändning. Men det var inte värst för mig, jag kom undan med en märre chock. Värst var för en annan tjej i gänget som på fyllan hade kaxat sig mot ett gäng engelska kickers.... Smart drag... NOT. Hon var totalt sönderslagen och kräktes hela vägen hem till Sverige. Det fanns nog en anledning till att vi inte skulle vara ute efter klockan elva på kvällarna.

Nu är det dags för käk... en timma för sent men vafan... Hemmagjorda köttbullar bliré, med potatismos, lingon och brunsås. Ajöken ajö!

Kommentarer
Postat av: Mickan

Haha HAHA! Roligaste på länge, stackarn..."Play with myself", låter ju sådär bra formulerat, men det är ju av våra misstag vi lär oss. ;) Tråkigt att språkresan slutade på sådant sätt, låt oss hoppas att dina andra, fina minnen inte förstördes pga av det. Kram!

2008-09-02 @ 15:01:53
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se/
Postat av: Mia

Nej, inte en chans. Jag hade ju skitkul därnere. Att bli rånad var en nyttig lärdom kan jag lova.

2008-09-02 @ 15:17:05
URL: http://miakelekia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0