Tre i veckan... som jag totalt glömt bort i flera veckor...

1. Vad är din favoritmat? (Mexicanskt, Italienskt, etc.)?

Svensk husmanskost... alla tider.

2. Ha du någon specialrätt som du ofta blir bedd att göra?

Ja, korv stroganoff. Tydligen är den exeptionellt god. *ler stolt*
Chili con Carnen har även den varit högt uppskattad den senaste tiden. DGM frågade mig vad det var för kryddmix jag hade köpt. Haha. Den ville han att vi skulle köpa mer av. Så mycket trodde han tydligen om mig och min matlagning.

3. Vad är det mest kreativa du har satt ihop o matväg eller ätit?

Det mest kreativa jag själv satt ihop skulle väl vara paprikagrytan då? Den är gudomlig. Färgstark och med hög smaklighet. För den som gillar paprika, vill säga, för det är det ju tyvärr inte alla som gör. DGM är en av dem... =o(

Det mest kreativa jag har ätit är DGMs mammas gryta. Hon gick bort när han var sju år men innan dess hann hon komponera ihop en grymt god gryta med ananas i som hon till och med vann pris för i någon mattävling. Marie-Louise gryta kallar han den, och den får klassas som DGMs paradrätt.


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej

Dig hade jag missat, kul att du vill vara med :)



mvh Maria

2008-10-07 @ 16:15:33
URL: http://www.mariasmix.se/blogg
Postat av: Annika

Hej! Inne och läser dina svar!



Kram

2008-10-12 @ 22:43:28
URL: http://koddan.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0