Mitt liv i musik, 14 år!




Rivstartar året med underbara Green Day och deras megahit "Basket Case". Megadeth kom med en ny skiva, som jag lyssnade på för att impa på en kille i klassen till en början men sedan lärde mig trivas med. Under en tid detta år varvade jag den med Metallicas Black Album. Även det en skiva jag fortfarande lyssnar mycket på. Punken trädde in i mitt liv på allvar under den här perioden också med Ebba Grön, Asta Kask, Charta 77, Attentat, NOFX, Sex Pistols, Dia Psalma, Strebers... ja men hur många band som helst... Här kommer en av de låtar jag lyssnade allra mest på. De Lyckliga Kompisarna med Hockeyfrilla. ( Långt ifrån den bästa de gjort, men den enda jag fann en video på. )



Det här var en av de bästa, och värsta somrarna i mitt liv. Första kärleken drabbade mig med full styrka och nattsvart sorg kastade mig mellan ilska och förtvivlan då min morfar tog sitt liv. Den här låten är svensk sommarmusik när den är som allra bäst. Tack Nordman!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0