Mitt liv i musik, 13 år!

Det här året firade vi min kompis som fyllde år i samma veva som melodifestivalen. Vi festade loss med pyjamasparty hemma hos henne och blev tagna med storm av Arvingarna med Eloise. Hennes föräldrar hade bänkat sig framför TVn i deras sovrum ihop med lillebror för att vi skulle få vara nyblivna tonåringar alldeles ifred nere i gillestugan.
Eloise, låt nummer tio? vann till slut och vi var överlyckliga. Jag har för mig att föräldrarna höll på We are all the winners, vilket inte vi gjorde för det var inte svenskt att sjunga på engelska. Och jag var lite kär i Kim, för han var så himla söt. Haha.



Mja... jag är inte lika imponerad längre. Det var då... ett litet svart hål i min musikbana, och eftersom det var väldigt mycket kompisar, av olika slag, så blev det en hel del av vad de lyssnade på. T ex:



Aahhahaha.. jag fattar inte att jag visar er det här, men jorå... så var det. Kennet and the Knutters-skivan gick varm. Erkänn att de är lite kul? Jo, lite? Den här låten gör fortfarande succé på uteställena i Falköping, Sveriges ko-tätaste kommun. Hihihi. Den där killen på dacken hade garanterat tagit mig med storm när jag var tretton år. Ohja.
Jag lyssnade även på den här godingen, om och om igen. Hur?! kunde jag tycka att han var snygg?



Det fanns ju såklart en del bra musik det här året också. Tyvärr vete sjutton om jag hängde med så mycket dock. Jag köpte min första egna skiva... för egna pengar alltså... Och det var... Håll i er...



Japp! Ronny och Ragge! Underbara. Klart underbara. Vilka minnen. Vi åkte upp till Stockholm på klassresa med vår lilla klass. Vi var två tjejer och tio killar. Så sjukt kul hade vi. Hela vägen upp i bussen ville vi som bestämde i klassen lyssna på R o R, men det ville inte föräldrarna som var med, och inte några av de stackarna som inte var med oss där längst bak i bussen. Så vi synkade våra freestylar och sjöng istället. Får trettonåringar hålla allsång så blir det på det viset. Hahaha.
Jag lyssnade även detta året mycket på Roxette. Mr Music lånade jag av kompisar och Absolute Lovesongs snurrade väldigt mycket. Så det var inte bara bondrock, även om det är den jag minns eftersom det var den jag hade som roligast till det här året. Let's PÖÖÖÖÖÖK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0