Enkätigen!

Tre saker som alltid finns i min kyl: lök, tomatpuré och ägg

Frys: blandfärs, matlåda och blodpudding

Skafferi: knäckebröd, mjöl och ris

Handväska: ypaafånen, mobilen och dagboken

Sminkväska: mascara, sunpowder och läppglans

Badrumshylla: parfym, hårband och tandtråd

Skohylla: kängorna, converserna och mockastövlarna

Förråd: gamla kläder, täcken och filtar

Hjärna: barnen, djuren och dagens planering

Jackficka: bajspåsar, småpengar och lypsyl

Kryddskåp: chili, salt och texas grillkrydda

Balkong: bord, stolar och en grill som vi inte får använda

Barskåp: har folk det? Vi har väl flaskor på nåt ställe i köket, men jag tror dom är udruckna.

Köksbänk: brödrost, mixer och diskborste

Nämn något som gjorde dig glad igår: Carro när hon sa att aloe veran jag gav henne blommar...

Vad gjorde du kl 08 imorse? Då sov jag väldigt gott.

Vad gjorde du för 15 min sedan? Chattade med Dysnomias

Det sista du sa högt? Hej då, ha det gott! Till Roger när han gick.

Det senaste någon sa till dig: Hej då, hade! Sa Roger när han gick. (eller nåt i den stilen iaf)

Vad har du druckit idag? vatten och smoothie (skogsbärsproviva, ananas, klementiner och turkisk yoghurt, en nypa vaniljsocker och två skopor päronglass)

Vad var det senaste du åt? En Grekisk sallad från La Vacca.

Vad var det senaste du köpte? Mat på La Vacca

Vad är det för färg på din ytterdörr? Ytterdörr... är det porten då eller? Den är grå med fönster.

Vad är det för väder hos dig nu? Mörkt och regnigt

Godaste glassmaken? gammaldags grädd

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja.

Sover du tungt? Periodvis

Drömmer du mardrömmar? Ja, ofta... utan någon som helst symbolik. Fyrkanter och streck som låter otäckt...

Trivs du med ditt jobb? Nej, inget vidare. Hemmafru kan säkert funka bra om jag slapp oroa mig för ekonomin..?

Favoritklädsel? Sofistikerat punkigt.

Favoritlåt just nu? Sober med Pink

Vad ser du om du tittar till höger? En piratflagga i rött.... som hänger på väggen i barnens rum.

Vad gör dig glad just nu? Att jag är nykter och rökfri och slipper bakfylla idag.

Vad ska du göra härnäst? Kolla på film

Höger el vänsterhänt? Höger

Humör just nu? Helt okej. Lugn och rofylld.

Favoritgodis? Filidutter.

Kläder just nu? Svart urringad tunika, svart tunn kjol, svarta strumpbyxor och svarta benvärmare.

Sommarplaner? Sommarjobba, eller semestra...

Hur många kuddar sover du med? Många... vet inte hur många... men jag använder högst två.

Spelar du ngt instrument? Vill börja spela piano.

Morgon eller nattmänniska? Natt... men det börjar ändra sig... 

Vad är viktigast för dig? Mina barn

Är du kittlig? Nepp, inte nåt vidare.

Snarkar du? Tydligen... brukar känna av det ibland på morgnarna.

Stjärntecken? Fisk

Äckligaste insekten? Insekten... vete sjutton... spindlar är ju ingen hit iaf...

Stökigt el välstädat? Det är trevligt med ett mellanting, tycker jag. Inte för välstädat och inte för stökigt.

Längtar du mest efter just nu? Jag vet faktiskt inte... efter att det ska bli januari och skolan börjar... tror jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0