Sömnlös...



En sån här mjuk mule skulle jag kunna tänka mig att mysa in nosen i just nu. Känna den fräna hästdoften som jag redan som liten lärde mig att älska. Just den här killen skulle dessutom tillåta en kall människonos att gosa in sig i hans päls för det är en av de kramigaste hästar jag har träffat. Diesel heter han, och han har lyckan att ha blivit född hemma hos min syster.

Jag är sömnlös... som ni kanske förstår på inläggets rubrik... Jag är så in i helvete sömnlös. Det är ledsamt och jag blir överkänslig för alla intryck. I går gick jag upp efter att ha sovit i högst tre timmar, ändå hade jag lagt mig så att jag skulle kunna få minst fem timmar... och sen kämpade jag med att hålla mig vaken fram till kvällen. Vid sex var jag på väg att trilla ihop av trötthet och gjorde natt. Men kunde jag somna? Nej... Jag hann titta på CSI innan jag törnade in och kunde sova i hela en timma. Somnade om för att vakna igen vid två och nu var det stört omöjligt. Det tog ett bra tag innan jag gav upp. Testade tom att lägga mig på golvet bredvid hunden, men inte heller det fungerade. ( jo, ibland fungerar jag så att jag sover bättre på hårt och svalt underlag )
Det vibrerar i hela skallen, som om jag har tagit nåt. Rösten är skrovlig och går i bastoner. Huvet värker. Klockan närmar sig uppgång och jag hade tänkt sitta på möte mellan elva och ett, men jag tror jag får se mig i stjärnorna efter det.
Jag får besök i eftermiddag, hoppas jag. Goa systerdottern kommer och vi ska gå på stan en liten sväng och sen softa framför nån film. Jag ser fram emot att få spendera lite tid med dig tjejen!

Stan skulle förresten stängas av i morgon, på vissa ställen, till förmån för ett bröllop i tyska kyrkan. Internationellt så det förslår. Bill Gates är best man... bara en sån sak. Microsoftmiljardären och ö-tösen blir man och fru, och det tycker jag är kul. Jag gillar kärlek och bröllop och sånt. Det enda jag har att invända mot spektaklet är att våra göteborska poliser kommer att få sättas i arbete för att omdirigera trafik och ordna med avspärrningar... 1. De har bättre saker för sig. 2. Det är inte rätt att skattebetalarna pröjsar övervakning av ett bröllop? Jag tycker faktiskt inte det.
Jag fattar väl att det är en säkerhetsrisk för alla höjdare som ska delta på det här bröllopet. Mick Jagger och Elton John t ex kan nog behöva bli lite skyddade. Och visst är det polisens sak att se till att förebygga brott. Och om det hade varit politik så hade jag tyckt annorlunda, för det berör oss alla... men ett bröllop?
Det kommer inte finnas fler poliser ute i morgon, om jag fattat saken rätt, utan de festa av de som finns kommer att bevaka en speciell plats i stan. Typ runt tyska kyrkan... mao. Det borde innebära att resterande patrullerande poliser, om det nu finns några kvar, kommer att ha större områden att se till under timmarna runt själva ceremonin.
Jag vet inte, men jag tycker det luktar lite illa om det hela... faktiskt. Bra reklam för Göteborg, tänker de som är okej med det hela, fast mig veteligen så satt Göteborg på kartan redan innan det här paret bokade in sitt bröllop.
Skulle jag tyckt annorlunda om det var ett litet bröllop, där bruden eller brudgummen stod med skyddad identitet och ett uttalat hot över sig? Ja, det hade jag.
Vad tycker ni? Ser ni någon skillnad? När jag tänker på det från den vinkeln så blir jag kluven... men minimalt kluven...
*** I tv 4, lokala nyheter, intervjuades en polis... (en av de snygga gatupoliserna) som fick arbetet för polisen att låta aningen större än vad som nämns i artikeln... Vem som talar mest sanning får vi se i morgon. Jag kommer ta en sväng förbi området och kolla läget. ***
Fest i dagarna tre förresten... var då och vem dirigerar om trafiken där?

Nu ska jag göra ytterligare ett försök att somna. Klart att det kommer ta en stund extra nu när jag suttit vid datorn, för den är en sömn-killer, men jag borde kunna somna och sova några timmar till. Och har jag inte vaknat av mig självt innan elva så hoppar jag mötet den här gången. Min egen hälsa går först, den här gången.

Kram på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0