Hyllning




Om du kommer hovarnas gata fram, en eftermiddag i oktober




och känner doften av örtrik soppa och hembakt bröd

Ta då av upp på tassarnas väg, där uppför branten



glöm inte trollet i röset



han uppskattar stillsam vänlighet

men ta sedan av åt vänster



och knacka på Örnnästets port

innanför de gula väggarna



 välkomnas du av ett litet skratt
stillhet och sprakande värme



låt långa förtroliga samtal
föra dig mot natt och stormvindar
och vila sedan tryggt
i gästfrihetens famn

Kommentarer
Postat av: Mickan

Hej min vän, vilket underbar vägbeskrivning hem till dig, jag kommer gärna på besök en dag när jag trallar runt i kanske just den skogen, när du kanske just befinner dig på det stället. Underbart!Jag o syster trampade förra söndagen runt i vår barndoms skog, och mindes med glädje varje litet träd, tomtens stuga och det stoooora stupet, som med ens blivit hemskt litet...Propotionerna förändras, visst är det så? Vi ses snart. Kram!

2008-11-04 @ 08:22:29
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej vännen!

Nej, det är inte mitt hem jag har beskrivit vägen till utan AK-Vildmarkslivs.



Ja, haha, det stoooora stupet är inte lika stort längre, och den gigantiska stenen som vi fick plats en hel skolklass på rymmer bara tre vuxna... Typ.



Kram!

2008-11-04 @ 13:09:12
URL: http://miakelekia.blogg.se/
Postat av: Mia

Inte sov du inte, du hade fullt upp med att duka fram mat och grejor. :)

Tack själv!

Kram!

2008-11-04 @ 22:21:12
URL: http://miakelekia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0