Lärcenter i Falköping i kväll...

Alla jag känner, gå dit!
Jag har väl numera iofs inte så många läsare i Falköping, inte vad jag vet åtminstone. Och det är på sätt och vis en bra sak. Men jag skulle vilja att de jag känner där öppnar plånböckerna och går och tittar på Peter Barlachs föreställning Heliga Familjen.
Hade jag kunnat så hade jag åkt, tittat, gråtit, skrattat och gått därifrån med samma goa magkänsla som jag hört andra berätta om som varit och sett den här föreställningen på andra platser i vårt avlånga land.
Snälla gå och titta. Tio betalande är ju för sjutton skamligt. Vad är Falköping för anti-kulturell stad? Är det verkligen bara punkspelningarna som drar folk? Sitt inte på era arslen och gnäll över  att det inte händer nåt i stan och att man måste åka så långt för att kunna se något bra om ni inte tar tillfället i akt när någonting bra kommer till stan.
Så, gå... Deal?
Det handlar om ett ämne som berör så många av oss. Styvfamiljer, och efter vad jag har förstått så mycket mer...
Åh som jag skulle vilja se... varför bor jag i Göteborg och varför visste jag inte om Peter Barlach innan jag fann hans blogg?
Ah well... life goes on... men ni som kan, kan väl gå åt mig och berätta sen?

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Mickan

Åh, tänk att det läste jag i FT häromdan, när jag var hemma på besök i Falköping. Och det är faktiskt inte första gången han är i stan med samma uppsättning, han var här och gjorde ett tappert försök för ett par år sedan, då jag fortfarande jobbade på tidningen. Jag ringde upp och fick en öppenhjärlig intervju, och även om jag inte minns själva föreställningen särdeles väl, minns jag att jag gick därifrån med ett leende. Han var duktig. Tänkvärd. Så jag hakar på din uppmaning till de som läser, han är toppen!! Mia, på torsdag kl.22.00 spelar Maruc och hans Carmone Glow på Sticky Fingers Top Floor. Jag är där, och hänger runt med folk som känner för att komma dit. Du är alltid välkommen, det vore trevligt. Dock tänker jag dricka öl, och jag vet inte riktigt hur du känner för krogmiljön längre...Fast! Jag är i GBG länge sen på fredagen, en kaffe kanske? Jag hör av mig!Massa kramar!

2008-11-04 @ 17:53:46
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag är bara allergisk mot att få i mig ölen. ;) Inte mot att se den drickas av andra.

Vore kul att studsa förbi en sväng och säga hej.



Kram!

2008-11-04 @ 21:15:07
URL: http://miakelekia.blogg.se/
Postat av: Peter Barlach

Hej Mia,



tack snälla för fina ord! Jag spelar i Falkenberg ikväll. Ring om du vill ha en fribiljett så fixar jag det. Där är det nästan fullt så där behöver jag ingen draghjälp, men skulle gärna bjuda dig om du vill.



Jag finns på Eniro, vi hörs!



Peter



ps Annars spelar jag i Uddevalla lör den 15e november.

2008-11-05 @ 11:38:17
URL: http://peterbarlach.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0