Lägenheter...

Idag trillade det in mail från boplats Göteborg. Två lägenheter med inflyttning i februari låg ute. Jag anmälde intresse, så får vi se hur det artar sig. Jag är underligt förvissad om att oavsett hur det går med allting så kommer det bli väldigt bra.
Jag har tillit till att det blir det.
Min trygghet har varit ute och flugit i orkanbyar sedan jag flyttade hit, och så kan jag inte ha det. Då måste jag rädda mig själv. Jag har det väldigt bra här också, det är inte bara skit. Jag skulle absolut kunna bo kvar, om jag inte kände mig hotad av ekonomisk kollaps var och varannan månad. Och så länge det inte ens finns ett intresse för en gemensam lösning så får jag ta ansvar för min del och helt enkelt flytta mig bort från problemen. Det finns mycket jag skulle kunna säga om det här, men jag väljer att låta bli. Det blir som det blir helt enkelt.
Samtidigt hänger allting på om jag kommer in på skolan eller inte. Gör jag inte det så får jag flytta tillbaka hemåt och plugga där. För plugga ska jag. Nu, en gång för alla.

Kramen!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag håller tummarna för att du kommer in på skolan och att det med lägenhet löser sig! :)



Kraaam!

2008-11-19 @ 01:29:17
URL: http://litnas.webblogg.se/
Postat av: Mia

Tack! Kram.

2008-11-19 @ 12:40:54
URL: http://miakelekia.blogg.se/
Postat av: -Milou-

Du gör det du måste göra. Och är plugga det viktigaste du -vill- göra nu, så är det plugga du ska prioritera. Oavsett var du kommer få göra det, så är det viktiga ATT du gör det. Att bo är också viktigt. Men man kan alltid hitta sin dröm. Du ska ta en av dem i taget så blir det lagom stora bitar. Det svåra (tycker jag) är att prioritera dem, hitta den som är viktigast och sätta den först.



Och så är det svårt att se till sej själv, det är mycket lättare att se till andra före sej själv. Det BÖR vara en hälsosam balans på det där, att man får igen lika mycket som man ger...



Och (i mitt fall) slutar ursäkta att jag har behov som måste prioriteras, också. JAG har behov som är viktiga. Också. (Det är jag skitdålig på att se/erkänna) På kursen jag går fick jag höra idag, av en beteendevetare, att det är ganska "typiskt kvinnor" att göra på det sättet. Generellt sett så har män och pojkar lättare att ta plats, ta för sej. Vår kultur har varit sådan i så många generationer.

2008-11-19 @ 16:17:56
URL: http://lappliisa.wordpress.com
Postat av: Mia

Word Milou... word...



Idag har vi äntligen kommit fram till en lösning, beroende på om jag kommer in på skolan eller ej, iofs men ändock.

Det kan vara så att jag inte behöver leta lägenhet nu, trots allt.



Tack för dina kloka ord!

2008-11-19 @ 17:39:43
URL: http://miakelekia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0