Hos doktorn...

Det är nog skillnad på vårdcentral och vårdcentral. Här i Göteborgs centrum är det lite bättre ställt än i Fal -staden som Gud glömde - köping. Eller så hade jag tur som fick träffa en väldigt bra läkare som lyssnade på mig som patient och frågade mig om vad jag kunde tänka mig för behandling. Fast jag tyckte att det rådde en annan stämning där över huvud taget.
Jag fick mycket riktigt recept på antibiotika, men i gel-form. Det är det andra steget i trappan. Nästa steg blir förhoppningsvis inte nödvändigt men är en antibiotikakur. Efter det går det över till lite hårdare kurer. En stark salva, laser... osv osv...
Jag hyser gott hopp om den här gelen i alla fall. Jag är inte det värsta pizzafejset i världen, men det är absolut tillräckligt för att vara överjävligt irriterande och fult. Dessutom gör det ont... Men men... om en månad är de borta? Eller hur?
Jag fick en tid för uppföljning. Bara en sån sak? I januari ska jag tillbaka.

På tillbakavägen gick jag förbi leksaksaffären och köpte presenter till lill-Oll... Han fyller år på onsdag och på fredag klockan aderton firas det med stort kalas hemma hos morfar och mormor.
Morfarn är galen, säger barnen, för han kan släcka ljus med fingrarna. Han bara slickar på dem och så tschsst säger ljuset. De har visat det med himlande ögon och stora gester flera gånger den senaste tiden. Det är verkligt imponerande. Olle tycker om att vara morfarns gottepåse, för det är han. Egon tycker att morfar går som en trana och att han är jättejättegammal, hela 68! år. Han vill bli så gammal, Egon. Efter att han har varit polis i Göteborg och bott granne med mig mitt emot, så att han kan kasta slängkyssar till mig genom fönstret om kvällarna så att jag kan sova gott. Fast han ska ha persienner att dra ner också, så att vi inte kan se när han är naken. Olle ska bli polisbagare. Han ska baka, och jaga tjuvar. Och Pasha ska hjälpa till.
Olle önskade sig transformers i present men jag kände att de små som var lite billigare var för lätta att trasa sönder. Det fanns större och lite rejälare också, men de kostade lite mer. Får titta på det när jag får in pengar i nästa vecka. Det blev en Wall-E som går att dra upp och köra på en liten bana som man kan bygga ihop på olika sätt, och två Mega Block Dragons för 40 kr styck. Inte fel med prissänkta varor. Cirrusfire, som ni ser nedanför, och Darkcrown. Får se om jag lyckas köpa nån transformers också... Det var ju det han önskade mest av allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0