Bätter...

Visst ä dä bätter, men int ä dä bra...
Jag sov, i nästan ett och ett halvt dygn. Har varit vaken några timmar då och då men vaknade vid tiotiden idag och tog mig upp. Utvilad, äntligen. Inte så mycket mindre gnällig ändå eftersom det är de där berömda dagarna före det stora blodsläppet, då jag blir mordisk på alla plan. Dessutom är vädret underbart vackert och gör fruktansvärt ont. Jag avskyr att gnälla, verkligen avskyr det. Det är inte roligt att läsa och det är inte roligt att skriva, men det är sanningen just nu.
Jag hade tänkt lägga in en gnäll-låt a la underbara Allan Edvall här men hittar den tyvärr inte på tuben. Om ni klickar på länken så bör ni komma till låtens text, vilken är läsvärd även utan musik. Här är en annan goding av samme man.





Kommentarer
Postat av: Dysnomia's

Mot ont hjälper en bloggaward? Du har en att hämta inne hos mig.. :-)

2008-11-25 @ 17:40:25
URL: http://dysnomias.wordpress.com
Postat av: Mia

Åh! Tack! Ja, det hjälper nog lite. :)

2008-11-26 @ 00:10:57
URL: http://miakelekia.blogg.se/
Postat av: -Milou-

Dagarna innan det stora blodsläppet (jag läste en blogg om vad mens egentligen var, ska leta igen den och visa) är hemska, rent ontmässigt och gnällmässigt. Fast jag är en pms-bitch from hell bara sådär ett dygn innan, mest blir jag ledsen och tycker synd om mej själv (ingen annan gör det ju) och känner att inget kommer ordna sej nånsin?



Men värsta värsta pms'n är en PRE-ms, för sista dagen är en riktig såndär tårdrypardag, då snyftar jag för -allt- säger allt.



Konstigt det där med hormoner. Verkligen.



För övrigt hjälper mörk choklad med chili, gärna fazers chilichoklad. tycker

2008-11-26 @ 18:32:17
URL: http://lappliisa.wordpress.com
Postat av: Mia

Tack för tipset. Ska genast testas. Mol, mol och åter molande... Knepigt. Jag brukar inte ha ont under självaste släppet, mest före, men den här gången. Det hänger la ihop allting.

2008-11-29 @ 01:27:51
URL: http://miakelekia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0