Och idag 4 månader!

Idag är det fyra månader sedan jag fattade det slutgiltiga beslutet om att inte röka eller på annat sätt dra i mig nikotin. Det har funkat fint enligt nån slags "cigaretteräräckligtochjagvillkunnaandasfritt"-princip. Och det har verkligen inte varit svårt, alls, någonstans. Så det är häftigt.
Ok, jo... de första fem veckornas abstinens var inget rolig. De tre första veckornas mardrömmar och sömnlöshet ihop med äckelbrunt svett och frossa var för jävliga, rent ut sagt. Men mitt i det där så visste jag ju att skiten var på väg ut, och att jag om jag hade gett upp ändå skulle få genomlida samma helvete längre fram. Så att gå upp och röka när jag för var äckligt stinkande sekund i sängen under den perioden kom längre ifrån beroendet, det fanns liksom inte.
Och nu är jag fri. Det kan komma plötsliga pustar av abstinens fortfarande. Korta små puffar då det rinner till ett överskott på saliv, men de är borta lika snabbt. Och något sug har jag faktiskt inte haft. Helt ärligt. Jag vill aldrig mer i mitt liv känna den där vedervärdiga smaken.

Så, jag är fri från sug... ! Vad gäller både alkohol och nikotin. YAY ME!!!!


Kommentarer
Postat av: -Milou-

Grattis till tappade sugar! :D Enda gången tappade sugar är bra?



Jag sitter på kursen nu och ville bara dela med mej av en god, god nyhet... Draken är död för gott! Fick veta på vägen hit idag, jag är så glad!



Kommer i bloggen när jag kommit hem. Har knappt landat ännu. snif

2008-12-04 @ 12:21:05
URL: http://lappliisa.wordpress.com
Postat av: Mia

Åååh... ÅH så skönt att höra. Jag tycker om goda nyheter, speciellt av den här sorten.

Draken är död! =0D YAY dej!

2008-12-04 @ 14:06:07
URL: http://miakelekia.blogg.se/
Postat av: Mickan

Gumman!Grattis!Du är tamejtusan en av de starkaste, som jag ju så länge vetat om, och en tanke jag tytt mig till och blivit stärkt av. Inte en gång, utan så många. Du motiverar mig också. Nu har jag inte rökt på snart en vecka. Och då har jag ändå varit i UK och härjat runt. Tack för att du finns, för att du är stark, för att du är så underbar! Ge mig mer Mia-tid!Kram!

2008-12-04 @ 22:28:47
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se/
Postat av: godiva

Åh, jag tänker faktiskt ofta på att jag är så glad att jag aldrig har börjat röka -jag tror nämligen inte att jag i så fall skulle klara av att sluta... det verkar rena helvetet, värre än knark & sprit & annat beroendeframkallande. Små larviga cigaretter?! ; -)



Heja!

2008-12-04 @ 23:59:53
URL: http://lovelygodiva.blogspot.com
Postat av: Mia

Mickan: Men åååh! Du har slutat? Du har börjat andas fritt! Underbart. Vi ska inte fokusera för mycket på att vi slutat utan att vi numera andas fritt varje gång vi väljer att inte ta en cigg. Coolt!



Godiva: Grattis! Du har nog förlängt ditt liv lite genom att strunta i det. Såg att Herr Purjo kunde vara lite illa ute med rökningen där dock... Kan rekommendera Äntligen Ickerökare av Allan Carr som julklappsbok till honom. ;)



Tack båda!

2008-12-05 @ 00:05:23
URL: http://miakelekia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0