Jag ska åka min väg...

Får se när jag återkommer... Ska åka med systerson hem och hjälpa honom städa inför helgens kalasande. Han jobbar mycket, finingen, och jag har ändå ingenting för mig. Inte har jag nåra pengar heller... så jag ska hitta på nåt bra presentigt städtrick eller nåt. Det är väl sånt man ska ha mostrar till? Städ och bak-tips... *S* Jag är nog inte den där typen av gammelmoster kanske.

På onsdag bär det alltså av till Borås, torsdag blir det Falköping och snötisMickan med familj, fredag hämtar jag barnen och åker till Herrljunga och mamma... som jag saknar just nu (När blir man av med mammigheten? *S* och jo, jag saknar faktiskt pappa också...) vi ska titta på mamma mia och gå ut och gå i skogen ihop med barnen tror jag, kanske se ut en fin gran och sånt julpyssligt.
På lördag kommer alla syskonbarn med tillhörande föräldrar redan klockan elva på förmiddan och vi ska umgås och ha lilla julafton. Min bortgångde brors grabbar är ju inte med oss på julafton utan med sin plastpappa, som är den ende far de vet om. De är för små för att minnas. Väldigt synd. Men nu ska jag inte gräva ner mig i det....
Iaf så kommer de på lördag och sen går väl den dagen undan rätt snabbt misstänker jag. Och sen på söndag ska vi på kalas hos ovan nämnde systerson som numera är så gammal att jag inte längre håller räkningen. Fyller du 20 eller 21 vännen? Född 88 väl? Jag är åtta år äldre och såg din mamma vaka över din säng för att se om du andades när du var nyfödd. Jaja.. sånt är det. Nu lät jag verkligen mostrig. Hihi.
Efter Borås ska vi till Falköping och lämna barnen hos deras pappa, eftersom sexåringen ska börja spela fotboll på söndagseftermiddagarna. Jag tycker det är ett jättebra initiativ, han behöver sysselsättning. Jag tycker det är ledsamt bara, att det drar bort timmar från min tid med killarna och att det gör söndagarna stressiga här borta. Förhoppningsvis lägger de om fotbollen till en annan dag framöver. Blir det på lördagar så är jag ledsen, men då kommer jag säga nej. Mammatid är viktigare än fotboll.
Ah well. Efter att ha lämnat killarna så blir det hem, ta en dusch och duka upp adventsfika med töserna. Det ska bli mysigt. På måndag kanske jag sover... typ hela dagen.
Snälla gode fantastiska Gud... ge mig ett besked i morgon...

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0