En kääääät en...

Jag stal en enkät inne hos digenia som äntligen är tillbaka i bloggosfären... Tur att hon kom tillbaka nu när Godiva lagt sin på is. Alltid är det någon bloggare man ska sitta och sukta efter. *ler lite snett*

Ah well, enkäten hade AK fått av Tristess, som gett henne den som en utmaning. Själv strunter jag väl i utmaningar. Jag bare stjäl. ;0) För att slippa sova. Here goes;

1. När gick du upp idag?
Första gången vid halv tio på förmiddan. Andra gången halv elva på kvällen...

2. Diamanter eller pärlor?
Diamanter. De har större värde på pantbankerna?

3. Senaste filmen du såg på bio?
 
Wall-E Som fick mig att både skratta och gråta och känna ångest över människans framfart. Den var underbar.

4. Favorit TV-program?
Greys Anatomy

5. Vad åt du till frukost?
Tre klementiner och ett glas c-vitamin...

6. Vad är ditt andra namn?
Jag har inget andranamn längre. Det var Terese, en gång i tiden.

7. Din favoritmat?
Svensk husmanskost. Gjord från grunden.

8. Vilken mat gillar du inte?
Lever och sylta.

9. Favoritchips?
Pringles Sour Creme and Onion, med salsadip till.

10. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
Jag lyssnar väldigt mycket på Cyndie Lauper just nu, speciellt "True Colours"... annars är det nog Pinks nya So What, om det måste vara en hel skiva.

 

11. Vilken bil kör du?
Jag kör inte bil. Jag skyr bilar.

12. Favoritmacka?
Smörgåsar är ju så fruktansvärt tråkiga, om de inte är i tårtform. Smörgåstårta då alltså.

13. Mänskliga karaktärsdrag, du bara inte kan med?
Ogenerositet... fruktansvärt illa...

14. Vilka är dina favoritkläder?
Punkiga kläder...

15. Om du fick åka vart du ville på semester?
San Fransisco...

16. Favoritklädmärke?
Hmm... skulle väl vara... hmm... nä, jag vet inte... har nog inget.

17. Försvann?
Nej, det var längesen sist. Kanske skulle ta och göra det snart...

18. Favorittid på dagen?
När som helst, bara jag är vaken.

19. Var är du född?
Borås BB

20. Vilken är din favoritsport att se på?
Hockey! Heeeeeeja VF!

21. Coca Cola eller Pepsi?
Nej, nej tack. Måste jag välja så kvittar de la...

22. Fotboll eller ishockey?
Hockey är snäppet bättre, även om även fotboll intresserar mig.

23. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
Jag är en dygnetrunt-människa...

24. Pedikyr eller manikyr?
Pedikyr, solklart. Hehe. Manikyren kan jag fixa själv.

25. Några spännande nyheter att berätta för oss?
Mitt liv är på tok för spännande just nu. En annan gång ska jag berätta så det skvalar över, men inte nu.

26. Vad ville du bli när du var liten?
Veterinär.

27. Bästa barndomsminnet?
Hanhals Holme, klättrandes upp för den jättehöga kullen i en djungel av brännässlor (det var upptrampat en stig där vi gick) och väl där uppe smaskandes plommon som farbröderna hade med sig. Jag minns inte vad de hette men de var såna där sagofarbröder iaf i mitt minne. I verkligheten var de kanske som gubbar är mest... De låg däroppe på kullen och solade. Det är bara ett minne i mängden. Jag hade en fantastisk barndom.

28. Varit i Afrika ?
Nej, men nära.

29. Nånsin rullat in någon i toapapper?
Japp! Mamma hade det som en av lekarna på ett av mina kalas när jag var liten. Snacka om att det var en uppskattad lek! Vi hade jättekul när vi snurrade in varandra, sen lekte vi mumie resten av kalaset. Det var papper överallt. Min mamma var den bästa lekmamman i gänget.

30. Varit med om en bilolycka?
Ja, två. Därav mitt avståndstagande till bilar... jag behöver ha körkort inser jag ju, men jag vill verkligen inte...

31. Favoritdag i veckan?
Alla dagar är samma... fredagar varannan vecka hämtar jag barnen, det är en favorit så klart.

32. Favoritrestaurant?
Minerva i Stockholm

33. Favoritblommor?
Vit kalla... vackraste mest stilrena blomman i världen.

34. Är du kär?
Nej. Nope. Not.

35. Favorit-snabbmatsrestaurant?
Kan man favorisera sånt? Det skulle väl vara pastabuffén på nordstan då... finns den kvar förresten? Så längesen jag åt där.

36. Äger du en cykel?
Nej. Jag gör ju inte det. Förbenat dumt.

37. Vem fick du senaste mailet från?
Från nån snubbe i ett avlägset land som var så vänlig att berätta att jag vunnit massa massa miljoner på min mailadress. Jag svarade och bad att få det kontant.

38. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort på?
Haha, vilken affär skulle ever låta mig handla på kredit?

39. Läggdags?
För länge sen...

40. Senaste personen du delade en middag med?
Maja.

41. Vad lyssnar du till just nu?
Mig själv, knapprande på tangentbordet.

42. Favoritfärg?
Röd.

43. Hur många tatueringar har du?
Tre.

44. Vad jobbar du med?
Jobba? Det var längesen. Har glömt hur man gör tror jag...

45. Favoritträning?
Snabba promenader med hunden,och cykling. Därav så dumt att jag inte ens har en cykel.

46. Har du några djur?
Jaaa, en katt, en hund och två råttor

47. Vad önskar du dig?
Att bli ekonomiskt och känslomässigt oberoende av andra människor.

48. Ringsignal på mobilen?
So What med Pink

Jaooo gott folk... Det va la änna de de... så jag får la sova nu dådå...
Natti natt och sov så gott allihopa därute i avlånga landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0