Jag är ...

Jag är sugen. Ständigt sugen. Nej, nu överdrev jag visst lite. Sugen är jag, och det sitter i ca en minut varje gång det kommer, suget. Ca en gång i timmen. Men jag har ingenting att dämpa det med. Ska nog knalla iväg till ica en sväng.
Kanske blir jag större runt magen av att lägga ner nikotinet, men ärligt talat så är det väl värt det. Jag luktar numera jag, och jag slipper harkel, hostande och ont i lungorna. Jag behöver inte gå ut och stå i regnet och huttra. Jag behöver inte vara rädd för att min tändare inte ska fungera och jag behöver inte skramla ihop mynt för att kunna köpa ett paket cigg.
Det är skönt! Det enda som inte är skönt är abstinensen, men jag har snart gjort två veckor och en vecka till så bör de värsta besvären vara över. De blir mindre och mindre för var dag som går.

En bra sak är att vara sysselsatt. Hela tiden. Jag ska ut till landet igen, som idag ser mer ut som ett trädgårdsland än som en skogsdunge. Det är inget roligt land. Mängder av kishkål och mördarsniglar. När jag är klar med det däremot så kommer både kål och annat vara ett minne blott. Så länge det bara räfsas och rensas i tid i fortsättningen och inte tillåts växa igen. Jag stod och hörde mig själv säga "Det måste finnas ett bättre sätt!" och menade att det inte är det snabbaste att gräva med spade, vända och skaka ur. Det finns ett bättre sätt. =oP Jordfräs kallas det. Det finns också hackor som är lättare att hantera. Tyvärr finns de inte i boden i den här trädgården bara. Men det går ändå. Det tar bara lite längre tid. Och tid, det har jag!

Thank God I'm a countrygal!


http://www.youtube.com/watch?v=FrJJb1ldBVs

Sköna grabbar. De skulle gärna fått komma hit och hjälpa mig!
Såååå... back to work!

Kommentarer
Postat av: Dysnomia's

J slutade röka för..5 veckor sedan igår! Han säger att han knappt tänker "suget" alls längre. Enstaka gånger, bara!

Och du har passerat den jobbigaste tiden! Med den inställningen du har, så är det nerförsbacke nu.. :-)

Tycker du är SKITDUKTIG!! Sådeså! :-)



Och ja, kirschkål är ett skit. Hur f-n det nu än stavas..

2008-08-16 @ 19:22:30
URL: http://dysnomias.wordpress.com/
Postat av: Mia

Japp! Fast det har varit helt lätt den här gången öht. Abstinens får man ju liksom räkna med, kroppen vill fortfarande tro att den behöver det där giftet. Men jag vet bättre än min stackars kropp numera. s

Tack!



Ja... du är nog närmare i stavningen än jag... Jag vet hur morsan slogs med det när jag växte upp. Hon gjorde tom ett litet försök att samsas med det och hade en period kirshkål till var och varannan maträtt. Ganska gott faktiskt. Men inte värt det om det har krupit ut i trädgårdslandet. s

2008-08-16 @ 19:46:27
URL: http://miakelekia.blogg.se/
Postat av: Dysnomia's

Nej, det sprider sig ju som pesten, det där! Det är ju en ganska vacker växt, om den bara hade kunnat foga sig. Men den gör ju verkligen inte det!

Och jodå, den är helt ok att äta. Men ska man äta den i den takten som den växer så blir man ganska snart less.... *S*



Efter googling så insåg jag att det stavas kirskål. :-D Såvaremede!

2008-08-16 @ 20:13:10
URL: http://dysnomias.wordpress.com/
Postat av: Mia

Haha. Jaha. Så enkelt! Haha =0P

2008-08-16 @ 20:44:48
URL: http://miakelekia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0