Och ytterligare en enkät....

Lite längre den här gången....

1. Hur gammal är du om fem år?
33 år, young and kickin'

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Min hund, någon annan kommer inte i min närhet idag.

3. Hur lång är du?
158 cm... Liten men naggande god.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Borta med vinden... tror jag... eller nej... jag såg en efter det ihop med sambon... Little Nicky.

5. Vem ringde du senast?
Jag försökte nå mina barns far, men han hade telefonsvarare på...

6. Vem ringde dig senast?

Maja.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Oh men jag måste hinna ner och hälsa på innan juh ^^"

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Skicka sms...

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta. 40 år var det i februari i år. Häftigt.

10. När såg du senast din mamma?
För nån vecka sen i Slottskogen.

11. Vilken ögonfärg har du?
Gröna. Irrrrish grrrreen.

12. När vaknade du i dag?

tio...

13. Vilken är din favoritjulsång?
Julvisa i finnmarken. Skriven av Dan Andersson och är en otrolig skildring av Sveriges landsbygd och skog...

14. Vilken är din favoritplats?
Oj... Jag minns knappt att jag har någon längre. Men vid vattnet är nog en bra sammanfattning.

15. Vilken plats föredrar du minst?
I oron... oavsett var jag befinner mig.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
På landet, i min egen lilla ö av stillhet.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Öppna garderobsdörrar och drömmar om att mamma försvann.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Minns inte...

19. Hur stor är din säng?
180 cm

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
12-13? Jag tror vi har såpass många.

23. Hur många landskap har du bott i?
1, Västergötland i mitt hjärta.

24. Vilka städer har du bott i?
Falköping och Göteborg, resten är inte stora nog att kallas städer.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota, helt klart.

26. Är du social?
Jadå.

27. Vilken är din favoritglass?
Det varierar, men den som följt mig längst är Magnum. Vit, classic eller mandel.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Jag äter ytterst sällan efterrätt... men okej då... blåbär med mjölk och socker är jättegott.

29. Tycker du om kinamat?
Jadå.

30. Tycker du om kaffe?
Japp... trots att jag inte började dricka det förrän jag fyllt 27. *s*

31. Vad dricker du till frukost?
Kaffe och proviva.

32. Sover du på någon särskild sida?
Ja, höger.

33. Kan du spela poker?
Ja, kan inte alla det i dessa tider? Men jag är faktiskt inte helt säker på reglerna, spelar inte ofta.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja, vid rätt tillfälle.

35. Är du en beroendemänniska?
Höhö... ja.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Inte personligen, men jag känner till ett para stycken.

37. Vill du ha barn?
Jag har två knattar och är mer än nöjd. VIll inte ha fler.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, un petit peau franska och un poko castelliano.... Med stor reservation för stavningen, för det är uttalet jag kan, inte text.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej, även om dret har behövts ett par gånger.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet. Fast hellre på det än i det. :)

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Upplevelser.

42. Äger du dyrbara smycken?
Ja.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Inget just nu.

44. Kan du rulla med tungan?
Japp!

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Den roligaste.... *funderar* En onämnbar...

46. Sover du med gosedjur?
Jag har gjort i många, många år... men nu är han på semester i barnens gosedjursbinge. Min lejonell... Ska nog ta tillbaka honom.

47. Vad har du för ringsignal?
Jag har min son som är 3 år (då) och rabblar Jagälskardigjagälskardigjagälskardigjagälskardigjagälskardig....

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Nej

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En kudde med ett vitt hjärta på.

50. Flirtar du mycket?
Jadå... det gör jag nog. Åtminstone uppfattas jag så.

51. Kan du byta olja på bilen?
Absolut! om någon visar mig hur....

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej, jag har inget körkort.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Samtal med Gud.

54. Läser du någon dagstidning?
Nej, jag blir så arg och ledsen av nyheterna.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej.

56. Dansar du i bilen?
Japp. Det händer.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Rix FM, som pendlade mellan Gbg och Borås närmast personlighetskluvet... det var lite roligt faktiskt.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Dagboksanteckningar i natt. "Mia. Jag älskar mig!"

59. När var du i kyrkan senast?
Jag var inne i Domkyrkan för att låna toaletten (vilket inte gick) för en månad sedan ungefär.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Karl-Gunnar. Han var grym. Kunde allt.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Vet inte... jag minns att vi tältademycket när jag var jätteliten, men vet inte hur länge vi brukade vara borta.

Jag var tre månader när jag tältade första gången.


Kommentarer
Postat av: Dysnomia's

Wiiiieeee! Vad du har hunnit med att klottra sedan jag var här inne sist! :-D



Enkäter är alltid kul!

2008-08-15 @ 17:42:26
URL: http://dysnomias.wordpress.com/
Postat av: Mia

Jamen jaadå. Och jag har snott dem hos dig! :P

2008-08-15 @ 18:12:23
URL: http://miakelekia.blogg.se/
Postat av: Dysnomia's

Det är rätt! Sno på du! :-D

2008-08-15 @ 18:35:20
URL: http://dysnomias.wordpress.com/
Postat av: Fia



1. Hur gammal är du om fem år?

37 år i passet, men tja, en 25 så där kanske? 95 andra dagar... S



2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?

Hunden, katterna, maken och barnen



3. Hur lång är du?

170cm



4. Vilken är den senaste filmen du sett?

Die Hard 4



5. Vem ringde du senast?

Bowlinghallen i Mariestad



6. Vem ringde dig senast?

Till MIG och inte till nån annan i hushållet... fundera jo min svägerska!! Lollo!



7. Hur löd det senaste sms:et du fick?

"Jag lämnade en bebis o fick stora damen!"



8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Skicka sms!



9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?

Skilda, var väl gifta i ett år eller så... S Tvångsgifta av mormor då mamma var på smällen efter att varit tillsammans 3 år nånting



10. När såg du senast din mamma?

Här hemma för två år sedan drygt. Vill aldrig mer se henne, helst inte ens på bild.



11. Vilken ögonfärg har du?

Blå



12. När vaknade du i dag?

Somnade aldrig, kunde inte somna och var vaken hela natten! :S Sov sen mellan 8.30-14



13. Vilken är din favoritjulsång?

Gläns över sjö och strand



14. Vilken är din favoritplats?

Säger som Mia, vid vattnet...



15. Vilken plats föredrar du minst?

I närheten av min mor



16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

På samma ställe som idag hoppas jag!



17. Vad skrämde dig om natten som barn?

Smällande element.



18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?

Var det på legoland?



19. Hur stor är din säng?

120cm, makens är också 120 så vi har 240cm tillsammans, underbart!!



20. Har du stationär eller bärbar dator?

En av varje



21. Sover du med eller utan kläder på dig?

Utan.



22. Hur många kuddar har du i sängen?

4-5 stycken som är MINA, maken har två-tre och barnen (som ofta sover hos oss) har varsin. Ingen RÖR mina kuddar! S



23. Hur många landskap har du bott i?

Hmm... Uppland, södermanland, småland, västergötland



24. Vilka städer har du bott i?

Nacka, Upplands-Väsby, Stockholm, Eksjö, Stockholm, London, Linköping, Borås, Mariestad. tänker aldrig mer flytta!



25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

Barfota!



26. Är du social?

Hyfsat beroende på humörläget



27. Vilken är din favoritglass?

Sorbet, helst citron



28. Vilken är din favoritefterrätt?

Glass eller ost



29. Tycker du om kinamat?

Ja.



30. Tycker du om kaffe?

Älskar kaffe, klart beroende, dricker fem-sex koppar om dan minst. Blev inte MINDRE kaffe av att ha kaffemaskin som brygger mugg för mugg med nymalda bönor heller...



31. Vad dricker du till frukost?

Kaffe



32. Sover du på någon särskild sida?

Framstupa sidoläge, lägger mig oftast till höger först för att sedan lägga mig på vänster sida, men vänder ofta på mig på natten. Ryggen... Katten Nora är INTE förtjust i mitt vändande eftersom hon ramlar ner från min rygg varje gång och måste hoppa upp igen!



33. Kan du spela poker?

Kan och kan, jag vet hur man gör



34. Tycker du om att mysa/kela?

Ja, vid rätt tillfälle.



35. Är du en beroendemänniska?

Nja inte så farligt



36. Känner du någon med samma födelsedag som din?

Nope



37. Vill du ha barn?

Har två underbara barn, vill inte ha fler



38. Kan du några andra språk än svenska?

Engelska och hyfsad tyska



39. Har du någonsin åkt ambulans?

Ja några gånger



40. Föredrar du havet eller en bassäng?

Havet



41. Vad spenderar du helst pengar på?

Barnen



42. Äger du dyrbara smycken?

Ja



43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?

Tittar inte på TV, laddar ner det jag vill se från nätet. Kan hända jag ser på National Geografic Channel eller Discovery nån gång om vi äter vid TV´n



44. Kan du rulla med tungan?

Japp!



45. Vem är den roligaste människan du känner?

Ingen aning!



46. Sover du med gosedjur?

nä inte så ofta men det händer faktiskt



47. Vad har du för ringsignal?

Gammal "riktig" ringsignal som telefoner med petmoj då jag var barn



48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?

Nej



49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?

En BH



50. Flirtar du mycket?

Nja lite grann ibland



51. Kan du byta olja på bilen?

Japp, eller ja DENNA bilen vet jag inte, har inte testat men på volvosarna gjorde jag det vid behov



52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?

japp



53. Vilken var den senaste boken du läste?

Lyssnade på "Den som fruktar vargen" av Karin Fossum nyligen



54. Läser du någon dagstidning?

Bläddrar igenom lokaltidningen



55. Prenumererar du på någon veckotidning?

Nej.



56. Dansar du i bilen?

Näpp



57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?

Mix Megapol, men vid längre sträckor lyssnar jag på bok istället



58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?

"7/9 16-17-18"



59. När var du i kyrkan senast?

På min guddotters konfirmation i våra



60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?

Kommer inte ihåg gymnasiet



61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?

3-4-5 dagar nånting tror jag...

Jag var tre månader när jag tältade första gången.

2008-08-22 @ 17:03:01
URL: http://www.devons.se
Postat av: Mia

AAAhhahahaha... Fia. Du minns inte gymnasiet? Vad har det med högstadiet att göra?

Var du också tre månader när du tältade första gången?

2008-08-23 @ 10:40:48
URL: http://miakelekia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0