Mia Kelekia

Jag var bjuden på ett bröllop 080808 kl 16:00 i en liten by i en stor skog mitt ute i neverland. Klockan 16:30 tror jag vi hittade fram och hann tyvärr bara se halva vigseln, men OJOJOJ så fint det var.
De stod där, vitklädda, under björkarna där två bäckar möttes och prästen sjöng till akustisk gitarr och höll ett alldeles lagom tal som var fyllt av glädje och den kärlek som liksom omslöt oss allihop som var där.
Vi avslutade med sinnesrobönen, och jag kan lova att jag fick trycka tillbaka en och annan tår där och då. Och det var inte sista gången under vigseln. När jag äntligen fick se brudparet framifrån och hur vackra de var båda två men speciellt bruden... då fick jag svälja ner en stor lyckoklump igen. Och ytterligare åtskilliga gånger under de tal som utdelades under middagen efteråt. Aldrig har jag varit på ett så känslofyllt och varmt bröllop, aldrig på någon tillställning över huvud taget som varit så full av kärlek så att luften vibrerat och människorna omkring mig gått med stora saliga leenden.
Samtligas själar sken starkt den kvällen, och den fick mig att känna en hel del som jag inte känt på länge. Tack finaste brudpar för det!

På bröllopet var det hawaiianskt tema, då brudgummen är född och halvt uppvuxen på Honolulu, eller minns jag fel?
De hade kommit på att göra om allas namn till motvarande hawaiianskt, så att gästerna fick plocka (gissa) sitt namn från tavlan och fästa det på sig som namnskylt. Mitt namn var lätt att finna då jag var den enda på plats med dubbelnamn.
Mia Kelekia.
Jag gillade det. Massvis. Och nu kan jag inte låta bli att använda mig av det, därav mitt bloggnamn.
Tack till brudparet. Igen.

Tack också till min lille bordsgranne, som fångade mitt hjärta både en och tio gånger under kvällen bara av att lysa så starkt. Tänk att en sexåring kan ge ett så starkt intryck bara av att vara. Och alla ni andra som var där och gjorde kvällen till ett mirakel. Tack.

Jag önskar jag hade en bild från bröllopet att lägga upp här, men det har jag inte och jag har inte heller fått lov att göra det, så istället lägger jag in ett annat passande foto...



ALOHA AKU, ALOHA MAI
Ha en fantastisk bröllopsresa!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0