Jag äger korgen...

Pasha är så förutsägbar, tydligen. Hahaha. Hon intog ett nytt ställe i hallen som vaktpost, under ett litet bord som står där som hon med mycken möda får plats med allt utom benen. Hon har också intagit Tottes korg. Totte är hunden som bor i det här huset i vanliga fall, och han är en ganska rejäl bit mindre än Pasha. Men skit i det! Det är numera MIN korg, säger hon. Inte så jättebekvämt alla gånger, men det går an, bara jag får äga den.



Igår var vi i Danmark. Det var jättemysigt att bara åka över en sväng för skoj skull och för första gången i mitt liv gå på Ströget i Köpenhamn och inandas atmosfären. Tyvärr slutade dagen med svåra smärtor i svank och nacke, så jag fick sitta lite på nålar på hemvägen ibumetin till trots. Idag är det bättre, än så länge, och jag hoppas så klart att det får fortsätta vara det. Jag är inte det minsta sugen på att börja springa hos läkare och annat sånt just nu. Jag vill vänta.

Idag är det trädgårdsarbete som gäller. Jag tänker trotsa regnet och ge mig ut i rabatterna. Gräset behöver klippas, men det får väl vänta tills det är lite torrare kanske, rabatten ska grävas klar och blommor ska planteras i utekrukorna.
I morgon ska vi bege oss uppåt landet igen för att hämta killarna bus. Eventuellt, om det inte blir alldeles på tok för långt att åka (tidsmässigt), så återvänder vi för att semestra i ett par dagar till. Det hade ju inte suttit fel med lite fint väder i så fall. Sol tack!
Hur ska jag göra med kaffet? Maja, jag är ledsen, men ditt kaffe smakar skunk! =oS Kan det vara gammalt eller nåt? Jag öppnar det nya paketet och ser om det hjälper, annars får jag nog säga att Zoega går fetbort i min värld.

Ha en underbar dag!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Maja

Men gumman!

Du har bara varit för lite i skåneland hör jag...

Bäst att du flyttar in med mig i mitt lilla hus och söker det däringa jobbet i djuraffären...

Ja drömma kan man alltid göra.

Puss puss älskar dig underbara vän.

2008-08-21 @ 13:40:23
URL: http://annelie.fli.se
Postat av: Dysnomia's

I Skåne går ingenting annat än Zoega´s hem. Mina föräldrar höll på att omkomma när de kom hit och såg ett annat kaffemärke i mitt kök.. :-D Här går då inte Zoega´s att dricka alls. Det har med vattnet att göra.



Men ja, jag håller med Maja; du har varit för lite i Skåneland. Du får flytta dit och lära dig dricka riktigt kaffe! ;-)

2008-08-21 @ 18:56:44
URL: http://dysnomias.wordpress.com/
Postat av: Mia

Ha ha ha... Nej tacka vet jag Gevalia.

Fast jag såg att Ängelholm hade en Coffey House, så jag skulle kanske kunna överleva här nere ändå. ;oP

2008-08-21 @ 21:41:55
URL: http://miakelekia.blogg.se/
Postat av: Fia

Ajaj akta ryggen!!! klappa om Var rädd om dig! Och nej du behöver inte gå till nån läkare, men du kan ju gå till en sjukgymnast!! Den jag fått på sjukhuset nu är så gullig och rar att jag kunnat käka upp honom! hihi

2008-08-22 @ 16:30:04
URL: http://www.devons.se
Postat av: Mia

Skit att det är så långt till Mariestad då. ;)

2008-08-22 @ 22:03:29
URL: http://miakelekia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0