Hon är här...

Klockan 07:20 ringde det på porten och upp kom en liten tax/stövarefröken vid namn Tia. 14 veckor gammal nu i dagarna och kaxig som en hel liten råttunge. Inte helt olikt en heller. =0P
Pasha tog emot henne med glatt humör och de kom fram till att de gillar varandras sällskap. Även om den äldre damen kan bli lite trött och skeptisk mellan varven.



Den som tog nyheten med minst lycka var katten. Vad i hel***** gör den där saken här? Ta BORT!!! Just när här blivit lugnt igen så ska du släpa hit en sån där. Ja, vad det nu är... Det ser ut som en hund, det låter som en hund... jag antar att det är en hund... En liten, fjantig och helt säkert jätteirriterande hund.
- Kommer du hit så river jag dig, bara så du vet. Du kommer få ont, ont i nosen för jag är en stor och mycket farlig katt. *muttrar*



Men vad bryr sig en valpis om det när det finns märgben att tugga på, en skön kudde att ligga i som är alldeles sin egen och en stor hundkompis som hon kan leka med så mycket hon vill?
- Jag kan sitta här och förundras på avstånd av dig, din pälsboll, så får du vara hur tjurig som helst för du kan inte stoppa mig!




Men nu har lugnet lagt sig. Jag kan tala om att det inte är helt enkelt att fotografera en hyperaktiv taxunge med en mobilkamera. Den enda bilden jag lyckades få något sånär bra blev, som ni ser, tagen i motljus... Den stora Pashan har sagt ifrån att nu sover vi, och efter att ha förvissat sig om att hon inte hade någon mjölk att tutta i sig så la sig även Tia.
Så här fina är de tillsammans.



Over and out!

Kommentarer
Postat av: Dysnomia's

Så sööööööt man kan vara då!! Älskar de där öronen!! :-D

Hon ser ut att vara ganska stor ändå? Undrar hur hon kommer att se ut som vuxen..

2008-08-25 @ 09:29:13
URL: http://dysnomias.wordpress.com/
Postat av: Mia

Hehe, ja, de är gudomliga.

Ja, hon är kanske lite större än en taxvalp, det bryter igenom lite stövare. Men hon har taxben och taxrumpa. Ska verkligen bli kul att se hur hon utvecklas.

2008-08-25 @ 09:39:36
URL: http://miakelekia.blogg.se/
Postat av: Mickan

Hoho i stugan, här händer det grejjer vill jag lova!;)Så fin hon är, och fint namn också tycker jag!Skönt att Pasha välkomnat henne, med gammelkatten vet vi ju hur det är - Jag skulle reagerat likadant jag ;) Snart kommer jag hem, nedräkningen har verkligen börjat. Idag tog vi emot vår ersättare, det känns knepigt. Kram!

2008-08-25 @ 14:48:57
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0