En gammal dikt...

Den är skriven i mitt nuvarande förhållande. Med tanken på hur lätt det är att tappa fokus på kärleken och istället distansera sig från varandra. Det går upp och ner i relationer, det ska det göra, men när det blir så försummat att den enda tanken på befrielse från smärta är att lämna förhållandet då har det gått för långt. Då har det gått över gränsen för vad vård av kärleken kan tillåta.

Det kan komma en tid...

 

Det kan komma en tid
även för oss,
då vi står inför varandra
frågande.

Då känslorna vi har nu
känns avlägsna
och vår tid tillsammans
tas förgivet.

Vi kan komma att stå
som främlingar
på vardera sida
om sanningen.

Våra viljor skiljer sig
och ingen av oss
är beredd att kapitulera,
stå tillbaka.

Så låt oss vårda det vi har nu
och göra varje dag till ett underverk.
Vi kan gå sida vid sida
och hålla varandras händer
genom berg och dalgångar.

Vi ser på varandra
och uppfattar miraklet
att just vi två får möta dagen tillsammans.
Vi skrattar, gråter och strävar
mot nya mål och nya erfarenheter.

Och vi väver ett gemensamt nät
där kärnan är någonting som är större än livet,
större än döden.
Vi lever nu och här, i gemenskap.
Vare sig vi delar fysisk närhet eller endast psykisk,
så är det, i vårt allt, centralt.

Vi älskar.

Nu ska jag åter ut och bruka jorden. Innan jag lägger mig idag ska jag städa upp både därute och här inne. Det har blivit lite stökigt. Hicka har jag, den håller i sig. Kommer varje gång jag sätter mig i den här soffan. Knasigt.
Ha det gott gott folk.
soolong...

Kommentarer
Postat av: Anais

Det e gött det där med det tionde:)

Ber en bön för klara tankar o beslut..

(Ja visst e ja grym!

Helt jla amazing faktiskt.tack för att du bekräftade det lite,behövvde det.)

2008-08-18 @ 14:22:05
Postat av: Dysnomia's

Den är vacker.. Och tänkvärd, verkligen.

Låter som om du är på god väg till ett beslut?

2008-08-18 @ 16:28:23
URL: http://dysnomias.wordpress.com/
Postat av: Mia

Ja. Beslutet är att stanna kvar en stund till och se vad som sker. :)

2008-08-18 @ 18:47:57
URL: http://miakelekia.blogg.se/
Postat av: Mickan

Åh, min Mia. Mamma Mia, vilka ord som ryms i din lilla kropp. De borde få komma ut mer, de där orden. Sätt dem på pränt och låt mig ta del av dem. Jag visste det tidigare, men jag anar ett djup inom dig som få människor har, eller vet hur man släpper fram. Finaste, jag hoppas att du alltid kommer att finnas i mitt liv. Det behöver jag. Du är en drog. Fast på ett bra sätt. Är du med på den, vännen?;) Kram från ett regnruskigt Portsmouth, där vännerna samlats i vårt vardagsrum för ett parti seriöst Risk. Det är dödens allvar, Im telling you. ;)

2008-08-18 @ 23:17:04
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se/
Postat av: Fia

Åh vad du skriver fint, och jag är så glad över era "nyvaknade" känslor!

2008-08-22 @ 16:31:51
URL: http://www.devons.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0