Det har regnat...


Regnet har fallit outtömligt precis hela dagen här nere i Skåneland. Vi fick köpa stövlar till killarna för att kunna vara ute.
Något Niimis blev det alltså inte, ingen sightseeing utomhus över huvud taget. Vi åkte till flygmuseet istället och tittade på flygplan, provsatt och "åkte panoramaflyg med en nybörjarpilot"... Vi krashlandade fram och tillbaka på banan, studsade lite men kom "ner" hela och fina. =0) Det påminde om gamla Cinema på Liseberg.
Barnen tyckte det var jättehäftigt med alla maskiner, robotar, uiformer och annat plock som fanns där. Själv var jag väl lite smått uttråkad, vilket jag naturligtvis inte visade grabbarna i gänget.
Vi stannade inte så länge. Barna fick köpa var sin souvenir och så bar det av till affären. Inhandlade råmateria för att bygga raggmunk med rimmat fläsk och åkte sen hem och gjorde det medan barna lekte ute i regnet. Regn, regn, regn....
En semesterdag tillsammans med barnen i Skåne.... och så regnar den bort.




I morgon kanske jag får ett nytt jobb. Den första av de hundar som jag tänkt mig passa hemma i stan om veckorna nu när jag ändå inte har någonting annat för mig. En liten valpusling på femton veckor. *ler stort* Nu blir det valpgos i kubik och kvadrat på Stampen. Om jag får jobbet vill säga, det återstår att se i morgon kväll. När vi har bilat till Falköping och  lämnat barnen och efter det tittat förbi mor och far innan vi landar i Götet igen.

Jag irriterar mig rätt friskt på detta regn, jag gillar inte att lämna arbeten halvgjorda, får se vad jag hinner med i morgon. Vid två åker vi hemåt. Då är det färdigsemestrat för Mia. Och nu är det klart dags för sängen. Nattinatt!

Kommentarer
Postat av: anais

Gött!!Håller tummarna du får uppgiften :D

2008-08-25 @ 09:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0