Dagens done...

Idag har jag grävt i landen och hittat potatisar. Små pluttar och stora rejäla. Dem ska jag skala och koka och smaska på njutningsfullt innan jag knaprar på äpplet jag plockade ur trädet förut. Kanske skulle jag bryta ett par rabarber och göra kräm till morgonen...



Jag tycker det är vackert. Naturliga saker är vackert.



Det här trädgårdslandet, som av Maja kallas landet från helvetet, är det jag ska ta itu med under veckan. Bland annat.



Pasha göttar sig i det gröna. Snacka om att hon njuter ikapp med mig av att bara kunna knalla rakt ut i trädgården.
Frågan har återkommit fler gånger idag än tidigare; Vad f-n gör jag i stan?



Vaff! Sin storlek till trots så låter hon som en dvärgpincher när hon skallar. Åtminstone då hon är på lekhumör. Min hund kommer upp i höga C. Hon är hundvärldens Mariah! =OP



Och det här är dagens slutresultat.

Vet ni vad det riktigt skrämmande är? Jag har varit ifrån landet såpass länge att jag tycker att tvestjärtar, gråsuggor och spindlar som kravlar omkring i rabatterna är superduperäckliga.
Damn... nu blev Pasha stungen i munnen av en geting... Bara att vänta och se hur det går. =o(
Dessa kryp. Jag stannade upp förut och tittade ordentligt på en tvestjärt. Den var röd och svart i ett jätteläckert mönster. Så länge den bara var där, stilla, så var den riktigt läcker. Men den rörde sig till slut... och då var det roliga över. *ryser*
Spindlar har jag alltid varit lite smårädd för, men de har funkat okej utomhus. Andra kryp har jag däremot aldrig reagerat på tidigare. Jag känner mig jättefjollig. Bara att fortsätta och vänja mig igen.

Jag har druckit alldeles för mycket kaffe idag. Sådär så att jag skakar lite och känner mig trippig. Dags att äta. Det blir kinamatsrester sedan igår. Smask!

Lllllaaaterrrrrrrrr!

Kommentarer
Postat av: Dysnomia's

Ja, vad gör du i stan? Bra fråga.. (Säger hon som fick tummen ur och flyttade från stan.)

Det är grejer att påta i jorden och att kunna ta ett äpple från ett träd! Håller med!



Vad gäller getingsticket i munnen på Pasha, så är det säkert ingen fara så länge det inte är jordgeting. De brukar klara det bra. Hoppas det gör det nu med!

2008-08-15 @ 19:53:30
URL: http://dysnomias.wordpress.com/
Postat av: Mickan

Ja, vad gör vi i stan överhuvudtaget? Nej, låt oss flytta ut på landet, med barn, hundar och män i en stor röra. Låt våra köksdörrar stå på vid gavel, låt mig gräva i den fuktiga jorden med bara händer, låt barnen springa barfota tills det bränner i trampdynorna. Låt oss känna hur det är att leva, låt oss dra på Allan Edwall på hög volym och låt oss må bra...När jag är klar med världens storstäder ska jag flytta ut på landet. Och dig tar jag med mig. Fina poatisar, god morgon!

2008-08-15 @ 19:59:16
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja. Vi sticker till landet. Kanske upp till dig Dysmonia och öppnar dagis med djurskötsel. :)



Pasha verkar inte så påverkad av getingsticket förutom att hon går och smackar och har sig. Det kommer gå över.

2008-08-15 @ 20:05:13
URL: http://miakelekia.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag vill heta fiakelekia... Älskade vän det är underbart att du mår bra!!!

2008-08-15 @ 20:48:25
URL: http://www.devons.se
Postat av: Mia

Men Fia... heter du Terese? s

2008-08-15 @ 22:54:17
URL: http://miakelekia.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag vill det ÄNDÅ!! Det lät fint...

2008-08-22 @ 18:37:42
URL: http://www.devons.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0