Auktionen avklarad...

Igår gick mina Lisa Larsson-figuriner iväg för 2700 kr. Rätt okej. Av det kommer jag få 2100 kr insatta på mitt konto inom femton dagar. Bra skit. Bättre än att ha dem liggande i källaren av rädsla för att barnen ska ha sönder dem. De hade nyligen sönder en annan dyrgrip för mig vilket gjorde mig ganska uppriven. En stor röd kartellampa som hade passat alldeles utmärkt härinne. Det är underligt att barn inte kan lita på att någonting är ömtåligt när man säger till dem utan att de måste testa det.
Nåväl. Someone hade ju rätt i att lampan åtminstone är ersättningsbar, barnen är det inte. Även om jag inte kommer kunna skrapa ihop pengar till en likadan lampa... åtminstone inte en ny och knappast det här året.



Valp har nu efter att ha vilat mig varm och mjuk på min mage knallat iväg till sin egen dyna och lagt sig. Jag behöver komma på fötter och städa golv (innan valp gör det) och laga mat... fixa med tvätten och packa upp efter resan.

Jaaaa..... jag skaaaaa..... snart... sen.... strax och om en stund. =oP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0