07:00

Klockan ringer kl 07:00 här om morgonen. Inte alltid jag bryr mig om att gå upp, men idag gjorde jag det och har hittills hunnit städa köket (som rymde två stora maskiner disk på bänken... jättesunkigt), ge hunden mat, göra morgonfräschören (som numera tar en stund med alla krämer och medel som ska duttas och smörjas, masseras och gnidas), och jag har hunnit göra dagens smoothie och breda smörgåsar till både mig och mannen. Han gick upp ca en halvtimma efter mig idag. Mycket bra! =o) Det är lite sensation varje gång han kommer upp på morgonen och inte går och lägger sig vid den tiden. Ah, just det... jag har ju tagit emot valp också.

Dagen består av en del telefonsamtal att ringa, en promenad till banken för att se vad som hänt med min internetdosa och mina ?kommande? uppdrag på kontot. Jag vill att mina betalningar ska gå iväg typ igår, eftersom 27e var det datum jag satte dem på, men de har fortfarande inte kommit iväg och jag förstår inte problemet. Hoppas att de kan förklara på banken.
Jag måste också till affären och inhandla mer frukt till frukosten samt fler sockerbönor, salladsärtskidor och minimorötter att snacka på istället för choklad. Igår lyckades jag hålla mig borta rån godiset, nåväl... nästan iaf, till på kvällen då jag till slut gjorde chokladkakssmet i en liten mugg för att stilla sockersuget. Sjukt? Ja, en aning... men jag hade panik. =oP
Hade inte alla grönsaker varit slut så hade jag inte gjort det. Då hade jag hunnit i säng innan suget kom. Så japp... absolut till affären. Vad mer behöver jag göra. Tvätta lite. Sen får det vara bra för idag. Vet inte hur jag ska lyckas komma iväg till banken med en valp här hemma, men jag får försöka lösa det. Det ordnar sig.

Ost... I USA är det ost i precis allting. Rachel  Ray är på teven och hon kladdar i enorma mängder ost i all sina rätter. Tom i valpburgarna hon gjorde till sin hund igår var det ost. Ok, jag håller med om att det kan vara väldigt gott med ost, men exakt hur nyttigt är det för tarmarna? Jag tror på att allting är okej att äta, i måttliga mängder, jag är ingen liten hälsofascist, men när någonting blir överkonsumerat så tycker jag att det är oroande. Okej, just nu kanske jag överdoserar minimorötter och sockerbönor, men det är åtminstone efter vad jag har hört aningen nyttigare än fett, flöt och choklad.

Nu är det dags att ta morgonpromenix med hundarna. Mätt och belåten är jag, och de, och om jag bara slänger in en maskin tvätt när jag kommer hem så får jag lov att lägga mig på soffan och sova en stund till innan lunch. *ler*

God morgon Sverige!!!

Kommentarer
Postat av: Dysnomia's

Morrn, morrn!

Attans så flitig du varit då! Fortsätter du här...? *Sneglar åt köksregionen till och försöker undvika att se diskberget*



Hinner inte diska nu. Måste ju snart bege mig iväg till staaan och sen vidare för att hämta barn. Men min kropp vill inte. Den vill slöa i soffan?



Nej, ett ryck. Schas! :-)

2008-08-28 @ 10:04:16
URL: http://dysnomias.wordpress.com/
Postat av: Mia

Oh ja! Ibland finns det energi vill jag lova. :)

Ha det gytt i staaan! ;P Jag ska sova en stund nu, jag. retas

2008-08-28 @ 10:21:39
URL: http://miakelekia.blogg.se/
Postat av: Mickan

...Och godnatt säger jag, har precis landat hemma efter en snabb utgång med the hester family. imorrn är det jobb, sen helg, och det farliga är att det alltid finns nåt att fira. Inte alls bra, men samtidigt så bra jag bara kan ha det...du vet?Datorn är seg, och jag likaså, och mitt gamla rövarhjärta mår så bra av att höra att det finns nån som saknar mig, som längtar efter mig, och som vill ta hand om mig. Jag kommer trilla in i din mjuka famn och stanna där ett tag tror jag, för att få hjälp med att smälta den här sommaren, som varit den bästa i mitt liv. Men Miavännen, var hittar man sig själv i allt det där?Jag mår som bäst, och i nästa stund trillar jag ner i djupaste avgrund. Det är inte nyttigt att bli beroende av att alltid ha folk runtomkring sig...Jag längtar efter dig, och dina kloka ord. Jag tror att det är precis vad jag behöver just nu. Snart kommer jag hem, hälsa dina guldklimpar att tant Mickan ska komma o krama ihjäl dem snart, tills de storknar och tycker att jag är sååå tråkig. Nu ska jag slockna till Slash´s solo i Hey Joe. Tack för att du är min vän. Kramar på hög!

2008-08-29 @ 02:21:39
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0